کمتر از سه روز، برگ تردد موقت برای زائران صادر می گردد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رئیس اداره گذرنامه نیروی انتظامی گفت: افراد همچنان می توانند برای دریافت گذرنامه موقت به منظور شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی درخواست دهند.

کمتر از سه روز، برگ تردد موقت برای زائران صادر می گردد

به گزارش؛ سرهنگ نقدعلی شریفی رئیس اداره گذرنامه نیروی انتظامی با بیان اینکه افراد همچنان می توانند برای دریافت گذرنامه به منظور شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی درخواست دهند، گفت: اگر فردی فردا (چهارشنبه) به پلیس + 10 مراجعه کند و درخواست گذرنامه نماید تا روز پنج شنبه و یا نهایتا روز شنبه برگ تردد به دستش خواهد رسید.

او توضیح داد: بدلیل اینکه گذرنامه موقت طرح جدیدی بود، شاید در روز های اول به کندی پیش رفت؛ اما اکنون تمامی درخواست هایی که روز جاری به وسیله دفاتر پلیس + 10 ارسال شده، پس از آنالیز و استعلام لازم در چاپخانه، چاپ و فردا صبح تحویل پست داده می گردد. با توجه به درخواست های فراوان در پست، ممکن است توزیع محموله های پستی زمان بیشتری ببرد، اما از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه اقدامات پیش بینی شده تا در کمترین زمان ممکن تحویل پست گردد.

شریفی درباره میزان اعتبار گذرنامه ها برای خروج از کشور توضیح داد: تاکنون هیچ محدودیتی از سوی کشور عراق برای ورود زائران ایرانی وجود نداشته و عزیزانی هم که حتی گذرنامه شان یک ماه بیشتر مهلت نداشت، به این کشور سفر کردند، اما با توافقی که با کشور عراق صورت گرفت، مقرر شد تا مهلت گذرنامه برای سفر های زمینی سه ماهه و برای سفر های هوایی بر شش ماه باشد.

رئیس اداره گذرنامه نیروی انتظامی با بیان اینکه مشمولان نظام وظیففه باید در سامانه سخا ثبت نام نمایند و در صورت قبولی در این سامانه، اجازه انجام بقیه فرآیند ها داده و برایش مجوز صادر می گردد؛ سپس با مراجعه شخص به دفاتر پلیس + 10، گذرنامه برایش صادر می گردد.

شریفی در سرانجام گفت: کسانی که در معافیت تحصیلی هستند، بدون مراجعه به سازمان نظام وظیفه می توانند به وسیله سامانه سخا تاریخ خروج خود از کشور را تعیین و سپس با مراجعه به پلیس + 10 درخواست گذرنامه می نماید.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1103

به "کمتر از سه روز، برگ تردد موقت برای زائران صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمتر از سه روز، برگ تردد موقت برای زائران صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید