کمیته شناسایی بازارهای جدید هدف گردشگری اصفهان تشکیل شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان امروز در نشست شورای سیاست گذاری توسعه گردشگری و صنایع دستی استان از تشکیل کمیته شناسایی بازارهای جدید هدف گردشگری اصفهان اطلاع داد.

کمیته شناسایی بازارهای جدید هدف گردشگری اصفهان تشکیل شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ادارۀ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، نشست شورای سیاست گذاری توسعه گردشگری و صنایع دستی اصفهان با حضور سید حسن قاضی عسگر معاون امور مالی استانداری، فریدون الله کمک مدیرکل میراث فرهنگی استان و مسئولین کمیته های این شورا در محل استانداری اصفهان تشکیل شد.

در این نشست مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با ایراد سخنانی تأکید کرد: با عنایت به عبور از مرحله اول رشد گردشگری در استان ، کمیته شناسایی بازارهای هدف گردشگری اصفهان در راستای دستیابی به توسعه پایدار در استان اصفهان (با حضور گردشگرانی از کشورهای جدید) آغاز به فعالیت نموده است.

او به همین دلیل توضیح داد: در این کمیته که با هماهنگی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در استان اصفهان تشکیل شده، شاخصه هائی همچون: رتبه بندی کشور های هدف و کمی سازی و کیفی سازی کشورهای هدف، مطابق با توانمندی های مناطق مختلف استان در نظر گرفته شده است.

در رابطه با چگونگی تشکیل این کمیته، محسن یارمحمدیان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز با ایراد سخنانی تأکید کرد: با عنایت به احتیاج های جدید گردشگری اصفهان،در راستای شناسایی کشور های جدید گردشگری از یک سو و مواجهه با تحریم های ناعادلانه از سوی دیگر، کمیته تورهای ورودی متشکل از مدیر کل و مسئولین گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان، فعالان گردشگری استان در حوزه های: راهنمایان گردشگری، جامعه هتلداران و دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین سایر نهادها و ارگان های دولتی ذی مدخل در حوزه گردشگری تشکیل شده است.

یارمحمدیان به همین دلیل تأکید کرد: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده در این کمیته: کشورهای جدید هدف گردشگری اصفهان در پنج هسته اولیه شناسایی و تقسیم بندی شده با این وصف این هسته ها پس از پیشرفت فعالیت های کمیته ها می توانند به زیر مجموعه های جزئی تر و تخصصی تر تبدیل شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در رابطه با این هسته ها عنوان نمود: کشور های جدید هدف گردشگری اصفهان در پنج هسته شامل هسته اول کشور های اروپایی، هسته دوم کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا شامل چین، ژاپن و کره ، هسته سوم شامل روسیه و کشورهای حوزهقفقاز،هسته چهارم کشور های عربی شامل کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورهای عربی و هسته پنجم شامل کشور ترکیه (با توجه به مراودات خوب ایران و به ویژه اصفهان با ترکیه) است.

منبع: میراث آریا

به "کمیته شناسایی بازارهای جدید هدف گردشگری اصفهان تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته شناسایی بازارهای جدید هدف گردشگری اصفهان تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید