لاوروف: دیداری سازنده با بایدن داشتم

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه می گوید دیدارش با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که در حاشیه نشست جی 20 در رُم انجام شد؛ سازنده بوده و طرف مقابل هم خواهان تماس های بیشتر شده است.

لاوروف: دیداری سازنده با بایدن داشتم

لاوروف در توصیف این ملاقات اضافه کرد: گفتگویی مختصر اما مفید با رئیس جمهور بایدن داشتم. وی به پوتین سلام رساند و بر تعهدش به انجام تماس های بیشتر تاکید نمود. علاوه بر این، درباره این صحبت کردیم که چگونه این تماس ها را در آینده ای نه چندان دور محقق کنیم. من این مسئله را که فکر می کنم در تنظیم برنامه های آینده مفید باشد؛ به رئیس جمهور (پوتین) انتقال دادم.

پیشتر، کاخ کرملین، ملاقات پوتین و بایدن را تا انتها امسال میلادی، محتمل دانسته بود.

ملاقات اخیر لاوروف و بایدن هم در حالی انجام شد که پیشتر وزارت خارجه روسیه، خبرها درباره برنامه ریزی لاوروف برای ملاقات با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا را تکذیب نموده بود.

روسیه و آمریکا در یکی از بدترین دوره های روابط خود به سر می برند که نمونه های آن در اعزام کشتی های جنگی آمریکا به دریای سیاه، کوشش برای کاهش دیپلمات های روسیه در آمریکا و بعلاوه کاهش ارتباط روسیه و ناتو به نازلترین سطح، قابل مشاهده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 10348

به "لاوروف: دیداری سازنده با بایدن داشتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: دیداری سازنده با بایدن داشتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید