تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی در خراسان رضوی نیازمند 400 میلیارد تومان اعتبار

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 150 پروژه نیمه تمام ورزشی در سطح استان خراسان رضوی داریم که برای اتمام آن ها به 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی در خراسان رضوی نیازمند 400 میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرنگاران، فرزاد فتاحی در حاشیه بازدید از اماکن ورزشی و پروژه های نیمه تمام شهرستان کاشمر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر یک روزه خود به شهرستان کاشمر از پروژه های نیمه تمام و اماکن ورزشی این شهرستان بازدید به عمل آمد، که با پیگیری های اجرا شده برخی پروژه های نیمه کاره در حال تکمیل شدن هستند.

وی ادامه داد: امسال برای استخر سرپوشیده شهرستان یک میلیارد و 60 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که با پیگیری کننده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری به زودی عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: تلاش می گردد این پروژه که سال ها از کلنگ زنی آن می گذرد سال آینده به بهره برداری برسد، همچنین پروژه خانه جوان شهرستان کاشمر که سال گذشت کلنگ آن به زمین زده شد و یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار داشت، امسال نیز با 60 درصد پیشرفت فیزیکی 800 میلیون تومان دیگر اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه تا خاتمه امسال خانه جوان شهرستان کاشمر به بهره برداری خواهد رسید، به وضعیت سالن ورزشی روستای قوژد اشاره کرد و گفت: اکنون پیمانکار این سالن مشغول به فعالیت است و یک میلیارد تومان نیز اعتبار دارد که برای تکمیل به دهیاری روستا واگذار خواهد شد.

فتاحی اضافه کرد: چمن زمین ورزش شهر ریوش نیز آماده شده و تلاش می گردد در هفته تربیت بدنی و ورزش با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان طی دو هفته آینده افتتاح گردد.

وی همچنین گفت: برای وضعیت زمین های چمن مصنوعی شهرستان صحبت های خوبی صورت گرفت و به زودی نیز عملیات احداث یک زمین چمن مصنوعی با اعتباری که تخصیص یافته در کاشمر آغاز خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: طی صحبتی که با فرماندار کاشمر صورت گرفت مقرر شد 10 خانه ورزش روستایی در روستاها آماده گردد و ما نیز تجهیزات کامل را به این روستاها اهدا خواهیم نمود.

وی اظهار کرد: پروژه هایی که خیرین احداث کنند تجهیزات کامل آن از سوی اداره ورزش و جوانان تامین خواهد شد و اگر پروژه خیر سازی را داشته باشیم و یا بخواهند عملیات احداث آن را آغاز کنند اگر مالکیت آن به اداره کل ورزش و جوانان واگذار گردد سال آینده برای تکمیل اعتبارات ویژه ای در نظر خواهیم گرفت.

فتاحی گفت: با پیگیری های کننده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی و تلاش های اجرا شده در زیرساخت ها و ورزش شهرستان اتفاقات خوبی رخ داده است، امیدوار هستم با این اقدامات ورزش شهرستان به جایگاه اصلی خود برسد.

بسیاری از اماکن ورزشی فرسوده هستند

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه بسیاری از اماکن ورزشی شهرستان به دلیل قدمت بالایی که دارند فرسوده و نیازمند تعمیر و بازسازی هستند، از سویی چون اعتبارات تعمیرات جوابگوی این سالن ها نیست در این خصوص باید با خیرین جلساتی برگزار گردد.

فتاحی گفت: اگرچه اعتبارات جوابگوی تعمیرات و بازسازی سالن های ورزشی کاشمر نیست اما تلاش شده سالن ها را از نظر تجهیزات و امکانات به روز کنیم و تا خاتمه هم اعتباراتی برای تعمیرات گذاشته شده تا در حد توان در این زمینه اقداماتی انجام گردد.

وی با بیان اینکه تمامی سالن های در دست احداث به روز و براساس استاندارد احداث می شوند، ادامه داد: در حال حاضر تقریبا 150 پروژه نیمه تمام ورزشی در سطح استان خراسان رضوی داریم که برای اتمام آن ها به 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تا خاتمه سال 90 پروژه ورزشی به بهره برداری می رسد

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار کرد: امسال با دستور استاندار خراسان رضوی و موافقت وزیر ورزش و جوانان اعتبارات خوبی در اختیار استان خراسان رضوی قرار گرفته که پیش بینی می گردد تا خاتمه سال، 90 پروژه ورزشی افتتاح گردد و به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه به میزان 7 سال گذشته امسال پروژه افتتاح خواهد شد، گفت: وضعیت سرانه فضای ورزشی مطلوب نیست و به طور میانگین سرانه فضای ورزشی استان 53 صدم متر مربع و کشور 57 تا 62 صدم است.

فتاحی بیان کرد: اگرچه سرانه ورزشی شهرستان کاشمر 97 صدم متر مربع است اما یک سالن تخصصی و استاندارد نداریم، به همین دلیل در سرانه ورزشی نمی توان به زیرساخت ها اشاره کرد.

وی اظهار کرد: نمی توان گفت چون سرانه ورزشی کاشمر 97 صدم و مشهد 34 صدم است دیگر این شهر نیاز به پروژه ندارد، در صورتی که هنوز استخر، سالن تکواندو و پیست دومیدانی در این شهر وجود ندارد.

او اضافه کرد: اگر نمی گردد به سرانه ورزشی توجه داشت اما ملاکی است تا به هدف برنامه ششم که 1.2 متر مربع اعلام شده برسیم و برای رسیدن به این رقم نیازمند احداث فضاهای بسیاری هستیم.

17 پروژه ورزشی برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار می شوند

وی در ادامه گفت: به زودی 17 پروژه ورزشی برای تکمیل به بخشخصوصی داده می شوند و آمادگی داریم اگر بخش خصوصی هرکدام از پروژه های نیمه تمام را هم که انتخاب کنند با بهترین شرایط ممکن برای تکمیل و بهره برداری واگذار کنیم.

فتاحی همچنین در خصوص پروژه هایی که از طریق ماده 88 به بخش خصوصی واگذار می شوند، بیان کرد: تقریبا 123 مکان ورزشی اطلاع رسانی شده که پس از بازگشایی اوراق 53 مکان واگذار شدند و بقیه برای مرحله بعدی مانده اند.

وی ادامه داد: برای نظارت بر اماکن ورزشی اکیپ بازرسی تشکیل شده و در تمامی شهرستان ها نظارت خود را خواهند داشت، همچنین برای تمامی هیئت های ورزشی برای اولین بار با موسسات حسابرسی قرارداد منعقد شده و تمامی ورود و خروج منابع مالی هیئت های ورزشی و سازمان های مردم نهاد مورد حسابرسی قرار خواهند گرفت.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی همچنین در خصوص برخی از هیئت های ورزشی که در سطح شهرستان و استان تنها نام هیئت را یدک می کشند و فعالیتی ندارد، گفت: هر هیئت ورزشی که فعال نباشد، باید تعطیل گردد و ابلاغ رئیس آن هیئت نیز لغو می گردد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1187

به "تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی در خراسان رضوی نیازمند 400 میلیارد تومان اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی در خراسان رضوی نیازمند 400 میلیارد تومان اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید