میزبانی کنوانسیون جهانی با دست خالی!، مسئولان گردشگری کمک کنند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، در نشست خبری هشتمین گردهمایی راهنمایان گردشگری که شامگاه گذشته، 30 اسفند در هتل همای مشهد برگزار شد، توحید فروزانفر، با اشاره به این که تاکنون هفت دوره از این مراسم در استان ها و شهرهای مختلف برگزار شده گفت: امسال، هشتمین دوره از جشن راهنمایان گردشگری در مشهد مقدس برگزار می شود و عدد هشت برای ما ایرانی ها، عدد مقدسی است.

میزبانی کنوانسیون جهانی با دست خالی!، مسئولان گردشگری کمک کنند

به گفته دبیر هشتمین همایش راهنمایان گردشگری، برگزاری چنین مراسمی موجب ارتباط بیشتر و بهتر راهنمایان ایرانی با یکدیگر می شود و ما باید بتوانیم در سال 2017، میربانان خوبی برای راهنمایانی باشیم که از سایر کشورها به ایران می آیند. اما متاسفانه راهنماها در ایران با دست خالی به مصاف می روند. راهنمایانی که حلقه اتصال ارکان مختلف گردشگری با یکدیگرند.

فروزانفر، میزبانی ایران از اعضای کنوانسیون دنیای راهنماهای گردشگری را اتفاقی مهم دانست و افزود: متولیان اصلی گردشگری یعنی سازمان میراث فرهنگی و کنندگان مجلس و اعضای هیئت دولت باید به این مهم توجه کنند. حالا که قرار است راهنماهایی از سراسر دنیا به ایران بیایند باید زمینه های آمدنشان فراهم شود.

مسئولان، اهمیت میزبانی در سال 2017 را درک نکرده اند

آرش نوراقایی، رئیس کانون سراسری راهنمایان گردشگری به این که همایش راهنمایان گردشگری که هر سال، همزمان با روز دنیای راهنمایان گردشگری برگزار می شود، یک گردهمایی ساده نیست گفت: آموزش یرعهده سازمان میراث فرهنگی است و ما بخشی از این بار را برعهده گرفته ایم. در کشوری چون ترکیه، هر راهنما، حدتقل 9 ماه دوره می بسند و 45 روز سفر می کند در ایران هر راهنما، 6 ماه کلاس می زود و یک نیم روز سفر می کند.

او به نقش راهنمایان در عرصه محیط زیست اشاره و خاطرنشان کرد: طرح نقش یوز ایرانی بر پیراهن ملی پوشان فوتبال و زیست توپ را ما مطرح کردیم حالا هم قرار است درنای سیبری بر پیراهن والیبالیست های ما نقش بندد.

رئیس کانون سراسری راهنمایان گردشگری با اشاره به اهمیت میزبانی ایران از کنوانسیون راهنمایان گردشگری گفت: راهنمایان گردگری توانستند نگاه اعضای کنوانسیون را تغییر دهند و به آنها بقبولانند که ایران، مقصد امنی برای گردشگران از سراسر دنیاست اما همین افراد یک خط تلفن ندارند؛ هیچ مکتن ثابتی نیست تا از آن به عنوان دبیرخانه استفاده کنند. انگار متولیان گردشگری، هنوز اهمیت این اتفاق را درک نکرده اند.

راهنمایان گردشگری، سفیران صلح هستند

محسن حاجی سعید، نائب رئیس کانون سراسری راهنمایان گردشگری هم، یکی دیگر از کسانی بود که در این نشست به اهمیت کنوانسیون راهنمایان گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: این که اعضا با میزیانی ایران موافقت کردند آن هم در شرایطی که کشورهایی چون آمریکا و کانادا نامزد شده بودند، چیزی شبیه معجزه بود؛ حالا ما دیگر سفیران فرهنگی نیستیم بلکه سفیران صلح هم به شمار می رویم. امیدوارم مسئولان با حمایت های مالی و معنوی خود به راهنمایانی که از سایر کشورها به ایران می آیند ثابت کنند ایران، امن است و ایرانی، مهمان نواز.

گردشگری به حمایت دولتی نیاز دارد

مسیح شریف، ایده پرداز پروژه come to iran نیز گفت: من یک فعال گردشگری هستم و از نزدیک با دولت های مختلف ارتباط دارم. سال هاست به حوزه دیپلماسی عمومی ورود کرده ام و خوشحالم که در سال های گذشته نقش دیپلماسی ادبی به خوبی دیده شده و گردشگری، یکی از مصاف هایی است که زمینه های رسیدن به این مهم را فراهم می کند.

این استاد دانشگاه در زمینه گردشگری به پروژه come to iran اشاره و خاطرنشان کرد: من در کنوانسیون دنیای راهنمایان گردشگری سخنرانی کردم و با همکاری مجید عرفانیان پیروز به ساخت فیلمی در ارتباط با ایران شدم. دیروز هم 106 نفر با چترهای سبز و سپید و سرخ، این شعار را تصویر کردند.

به گفته شریف، گردشگری و رونق آن در گرو حمایت های دولتی است. دولت یباید زمینه هایی را فراهم کند تا ابران، میزبان خوبی برای کنواسیون دنیای راهنمایان گردشگری در سال 2017 باشد.

قانونی برای بیمه راهنمایان تعریف شود

مهسا مطهر، دبیر کانون سراسری راهنمایان گردشگری از رئیس فراکسیون تاریخ و گردشگری مجلس شورای اسلامی که در نشست حضور داشت خواست تا قانونی برای بیمه راهنمایان در نظر گرفته شود. چرا این کار فرسایشی است و سلامتی راهنما به خاطر طبیعت خود سفر در خطر است و داشتن بیمه درمانی و بازنشستگی، حداقل حقی است که یک راهنما می تواند داشته باشد.

لباف، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم با اشاره به این که شهر مشهد، 25 میلیون گردشگر سالانه دارد گفت: یک و نیم میلیون نفر از این افراد، خارجی و از کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند. از سوی دیگر، 51 درصد هتل های سطح کشور در این شهر، متمرکز شده اند. اما هنوز در ارتباط با هتل های دو و سه ستاره با مشکل روبه رو هستیم. مساله دیگر ما وجود اقامتگاه های ارزان قیمت در مشهد است که جامعه هتل داران را با مشکل رویه رو کرده است.

به گفته او خراسان بزرگ، قابلیت ها و جاذبه های بسیار دارد که باید معرفی شوند. عطار و خیام و فردوسی در شمار این جاذبه ها هستند. از سوی دیگر موسیقی مردم خراسان، بسیار غنی است و باید به آن توجه شود. اما متاسفانه در گردشگری خراسان، کمتر به میراث معنوی پرداخته شده است.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 986

به "میزبانی کنوانسیون جهانی با دست خالی!، مسئولان گردشگری کمک کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی کنوانسیون جهانی با دست خالی!، مسئولان گردشگری کمک کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید