اعزام بمب افکن های بی-52 و ناو آیزنهاور به منطقه

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، ایسنا نوشت: سخنگوی پنتاگون گفت، وزیر دفاع آمریکا تمدید استقرار ناوهواپیمابر یواس اس آیزنهاور در خاورمیانه و بمب افکن های دورپرواز در این منطقه را که دو فروند از آنها رسیده اند، تایید نموده است تا در زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان از آنها حفاظت به عمل آورند.

اعزام بمب افکن های بی-52 و ناو آیزنهاور به منطقه

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای آمریکا و ناتو از اول مه از افغانستان خارج خواهند شد و هدفشان این است که این فرایند تا 11 سپتامبر تکمیل گردد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا یک سری تدابیر اضافی را تایید نموده است. او با تمدید استقرار یواس اس آیزنهاور در منطقه مسوولیت فرماندهی مرکزی برای یک دوره موافقت نموده و استقرار یک تعداد بمب افکن دوربرد در این منطقه را تایید نموده است. دو بمب افکن بی-52 وارد این منطقه شده اند.

نیروی هوایی آمریکا در بیانیه جداگانه ای بیان کرد، دو بمب افکن بی-52 از ایالت داکوتای شمالی به پایگاه هوایی العدید در قطر رسیده است.

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت، این احتمال وجود دارد که به طور موقت تعداد نیروهای زمینی آمریکا در افغانستان به منظور تسهیل یک خروج منظم افزایش یابد. سخنگوی پنتاگون گفت: کاملا احتمال دارد که یک افزایش موقت در تعداد نیروهای زمینی صورت بگیرد، نه فقط برای حفاظت از نیروها بلکه برای حمایت لجستیکی و مهندسی. این نیروها باید برای یاری به تضمین اینکه کار طبق جدول زمانی و به صورت ایمن و منظم انجام می گردد، به افغانستان بفرایند.

رسانه های آمریکایی روز آدینه گزارش دادند که ایالات متحده خارج ساختن تجهیزات نظامی از افغانستان را شروع نموده است. کربی با تایید این گزارش گفت، بخشی از این تجهیزات به ایالات متحده منتقل می شوند، بخشی در سایر مناطق دنیا مستقر شده، بخشی تحویل نیروهای امنیتی افغان شده یا معدوم می شوند.

علاوه بر این، جان کربی گفت که ادوات نظامی آمریکا به وسیله هوایی از افغانستان خارج خواهند شد، اما او به هزینه عملیات خروج آمریکا از این کشور اشاره ای نداشت.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش مشابهی در همین زمینه از قول مقام های دفاعی آمریکایی نوشت، پنتاگون میخواهد چندین بمب افکن بی-52 را برای این منظور به خاورمیانه اعزام کند و از آن به عنوان ارسال علامت به گروه طالبان یاد نموده که آمریکا می خواهد از خروج مسالمت آمیز نیروهای آمریکایی از افغانستان اطمینان حاصل کند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، انتظار می رود کاخ سفید اعزام موقت ناو هواپیمابر و حداکثر شش ففرایند بمب افکن بی-52 به منطقه را جهت محافظت از نیروهای نظامی آمریکا و ناتو در حین خروج از افغانستان تایید کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه هفته گذشته بیان کرد فرایند خروج کلیه نیروهای نظامی خارجی از افغانستان از اول ماه مه امسال میلادی، طبق توافق دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با طالبان، شروع خواهد شد و این فرایند تا یازدهم سپتامبر امسال - مصادف با بیستمین سالگرد حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 به آمریکا و عامل اولیه حمله نظامی آمریکا به افغانستان - تکمیل خواهد شد.

به نوشته آسوشیتدپرس، در حال حاضر حدود 10 هزار نیروی نظامی خارجی در افغانستان حضور دارند که حدود 2500 تا 3500 تن از آنها آمریکایی هستند.

310 310

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 8038

به "اعزام بمب افکن های بی-52 و ناو آیزنهاور به منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام بمب افکن های بی-52 و ناو آیزنهاور به منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید