کلاه سازهای جادویی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)؛ کار سازنده ها ساختن لباس برای پادشاه است. آنها از گل ها و سایر اجزای دوست داشتنی طبیعت برای پادشاه لباس صلح می دوزند. پادشاه مجنون شده است و جنگ با فرانسه می تواند نتیجه این جنون باشد. کوردلیا، دختر کلاه ساز متوجه می شود که دلیل این جنون و جنگی که در پیش است دسیسه لرد و معلم سرخانه کوردلیاست؛ اما هر کدام از آنها دلیل جداگانه ای برای این جنگ دارند. لرد، صلح با فرانسه را در مقابل رسیدن خودش به قدرت و ثروت می داند و معلم سرخانه کوردلیا به خاطر پیشینه خاندانش یعنی عصاسازها و ماجرایی که ریشه در گذشته دارد، به این افتراق دامن می زند. حالا کوردلیا و لوکاس (گوسی) می خواهند این دسیسه را خنثی کنند و صلح را برای سرزمین شان بیاورند.

کلاه سازهای جادویی

در بخشی از متن کتاب می خوانیم:

کوردلیا ژاکت پدرش را بو کشید؛ درست همان طور که انتظار داشت، دکمه های طلایی اش می درخشید. آستین هایش را بالا زد و از اتاق بیرون آمد. خانه کلاه ساز آرام بود. آسمان آبی و صاف از پشت پنجره پیدا بود و قطرات باران که روی پنجره شتک می زد، در پرتو زرد و کم رنگ آفتاب می درخشید. کتابخانه، بوی موم و چوب صیقل خورده و قالی تُرکی می داد. هزاران کتاب شانه به شانه هم در قفسه ها ایستاده بودند. طلسم های باستانی، راهنمای علوم نو و کتاب های قطور مملو از اسرار شوم، همگی تنگ هم چیده شده بودند.

نشر صاد کتاب کلاه سازها به قلم تامزین مرچنت با ترجمه هیرش خیرآبادی و کامران شافعیان را در 356 صفحه و به بهای 178 هزار تومان برای نوجوانان بالاتر از 14 سال منتشر کرده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 فروردین 1402 بروزرسانی: 22 فروردین 1402 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 15720

به "کلاه سازهای جادویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاه سازهای جادویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید