با 20 شهر پر بازدید جهان آشنا شوید

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مسافران بیشتر عاشق بازدید از کدام شهر ها هستند؟ سایت یورو مانیتور در مقاله ای که به تازگی منتشر کرده، 100 شهر برتر را از لحاظ تعداد ورود گردشگران بین المللی در سال 2014 انتخاب کرده است. در فهرست 20 شهر برتر انتخابی ما از 100 شهر، قاره آسیا تنها با سه مقصد مختلف از تایلند، از دیگر قاره ها پیشی گرفته است. در فهرست پربازدید ترین مقصد های جهان، شهر هایی از قاره های آمریکا، اروپا و خاورمیانه هم به چشم می خورد. همراه خبرنگاران باشید تا این شهر ها را بشناسید.

با 20 شهر پر بازدید جهان آشنا شوید

هنگ کنگ: 27 میلیون و 800 هزار گردشگر بین المللی

منطقه هنگ کنگ یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین، شهری پر زرق و برق و مدرن، شلوغ و دیدنی و البته بسیار گران، رده اول این فهرست را از آن خود کرده است.

لندن، انگلستان: 17 میلیون و 400 هزار گردشگر بین المللی

شهر لندن پایتخت انگلستان و بریتانیا، پر جمعیت ترین شهر در بریتانیا و بزرگ ترین ناحیه شهری در اروپا با 10 مکان پر بازدید از جمله موزه بریتانیا، برج ساعت بیگ بن و موزه مادام توسو در رده دوم این فهرست قرار می گیرد.

سنگاپور: 17 میلیون و 100 هزار گردشگر بین المللی

شهر سنگاپور پایتخت مدرن کشور سنگاپور به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی بسیار، تنوع قومی، استفاده از زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان های اصلی و شبکه حمل و نقل کار آمد و گسترده، در میان گردشگران از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

بانکوک، تایلند: 16 میلیون و 200 هزار گردشگر بین المللی

پایتخت تایلند که به معنی شهر فرشته ها است، یکی از شهر های مدرن آسیایی با آسمان خراش های بزرگ و بلند، هتل های بسیار مجلل، مراکز خرید و فرودگاهی مدرن و بین المللی، هر ساله میلیون ها گردشگر را از سراسر جهان به سوی خود جلب می کند.

پاریس، فرانسه: 14 میلیون و 970 هزار گردشگر بین المللی

برج ایفل، نماد شهر پاریس هر ساله تعداد زیادی از گردشگران بین المللی را برای دیدار از این برج به پاریس می کشاند، زیبا ترین خیابان جهان نزد فرانسوی ها، یعنی شانزالیزه در این شهر قرار گرفته است.

ماکائو، چین: 14 میلیون و 960 هزار گردشگر بین المللی

ماکائو در ابتدا یکی از مستعمرات کشور پرتغال بود ولی بعد ها با مذاکراتی که انجام شد، پرتغال با باز پیوستن ماکائو به چین، مشروط به تبدیل این شبه جزیره به یک منطقهٔ اداری، تجاری و بازرگانی و الزام چین مبنی بر اعطای خودمختاری مالی و اجتماعی به ماکائو به مدت 50 سال موافقت کرد.

شِنژِن، چین: 13 میلیون و 100 هزار گردشگر بین المللی

شاید دلیل عمده بازدید گردشگران از این شهر وجود تعداد زیادی از انواع مراکز خرید باشد. این شهر زیبا و خوش آب و هوا با مناظر طبیعی زیبا، مقصدی ایده آل برای کسانی است که علاقه خاصی به خرید دارند.

نیویورک، آمریکا: 12 میلیون و 200 هزار گردشگر بین المللی

نیویورک شهری که هرگز نمی خوابد، به داشتن آسمان خراش های بلند و خیابان های شلوغ، شهرت دارد. هر ساله میلیون ها نفر برای دیدن مشهور ترین سمبل کشور آمریکا یعنی مجسمه آزادی و دیگر جاذبه های دیدنی و مشهورش، به نیویورک می روند.

استانبول، ترکیه: 11 میلیون و 900 هزار گردشگر بین المللی

استانبول بزرگ ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و مالی آن به شمار می رود. از مراکز دیدنی و تاریخی آن که هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب می کند، می توان به مسجد و موزه ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، تنگه بسفر و جزیره بیوک آدا اشاره کرد.

کوالالامپور، مالزی: 11 میلیون و 600 هزار گردشگر بین المللی

پایتخت کشور مالزی یکی از زیبا ترین و مدرن ترین شهر های آسیای جنوب شرقی به شمار می رود، برج های دو قلوی پتروناس یکی از مشهور ترین دیدنی های این شهر است.

آنتالیا، ترکیه: 11 میلیون و 500 هزار گردشگر بین المللی

آنتالیا یکی از شهر های ساحلی و مهم ترکیه با بلوار های زیبا و پر از درختان نخل و لنگر گاه ها، به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی ترکیه، سالیانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان است.

دبی، امارات متحده عربی: 11 میلیون و 400 هزار گردشگر بین المللی

دبی با داشتن 70 مرکز خرید بزرگ از جمله دبی مال، بزرگ ترین مرکز خرید جهان، به پایتخت خرید خاورمیانه مشهور است. از مراکز دیدنی گران قیمت ترین شهر خاورمیانه، می توان به برج العرب، آسمان خراش های دبی مارینا و مرکز تجارت جهانی دبی، اشاره کرد.

سئول، کره جنوبی: 9 میلیون و 400 هزار گردشگر بین المللی

شهر سئول ساختار زیر بنایی پیشرفته ای دارد و متروی آن با جابه جایی سالانه 200 میلیون مسافر، سومین شبکه بزرگ مترو در جهان است.

رم، ایتالیا: 8 میلیون و 800 هزار گردشگر بین المللی

بقایای کولوسئوم، آمفی تئاتر مشهور رومی از معروف ترین آثار باستانی جهان در رم قرار گرفته است. همچنین جالب است بدانید کوچک ترین کشور جهان یعنی واتیکان درون شهر رم قرار گرفته است.

تایپه، تایوان: 8 میلیون و 600 هزار گردشگر بین المللی

پایتخت کشور تایوان به همراه توکیو یکی از بزرگ ترین مراکز مالی آسیا محسوب می شود.

گوانگ ژو، چین: 8 میلیون و 200 هزار گردشگر بین المللی

این شهر در سال 2010 میزبان شانزدهمین دوره بازی های آسیایی بوده است.

پوکت، تایلند: 8 میلیون و 100 هزار گردشگر بین المللی

جزیره پوکت که به جزیره روشنایی ها مشهور است، یکی از زیبا ترین جزایر گرمسیری در جهان و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری کشور تایلند به شمار می رود.

میامی، فلوریدا، آمریکا: 7 میلیون و 300 هزار گردشگر بین المللی

میامی که به شهر جادو (Magic City) مشهور است، از لحاظ امور مالی، تجارت، فرهنگ، سرگرمی، مد، آموزش و پرورش در رتبه هفتم آمریکا قرار گرفته است و از آن به عنوان پایتخت آمریکای لاتین یاد می کنند، بندر میامی یکی از بزرگ ترین و مهم ترین بنادر در آمریکا است.

پاتایا، تایلند: 6 میلیون و 400 هزار گردشگر بین المللی

پاتایا شهری ساحلی و کوچک در کشور تایلند است. از مناطق دیدنی این شهر جزیره مرجانی پای، شهرت زیادی دارد.

شانگهای، چین: 6 میلیون و 390 هزار گردشگر بین المللی

شانگهای پرجمعیت ترین شهر جهان، یکی از مهم ترین بنادر چین هم محسوب می شود.

منابع: businessinsider | nat-ir | wikipedia

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: کجارو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 976

به "با 20 شهر پر بازدید جهان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 20 شهر پر بازدید جهان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید