شروع سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در کردستان

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول تیرماه 1400 در پایگا های استان شروع می گردد.

شروع سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در کردستان

به گزارش خبرنگار از ، خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در اولین نشست سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: برنامه سنجش از سوم خرداد شروع و تا شهریور ماه 1400 ادامه خواهد داشت.

رنجبر با بیان اینکه به همین دلیل تعداد 17 پایگاه (10 پایگاه نوع الف، 7 پایگاه نوع ب) به منظور سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان پیش بینی شده است گفت: از این تعداد 3 پایگاه در مرکز استان و 14 پایگاه درسطح شهرستان ها و منطقه ها فعالیت خواهند کرد.

او با اشاره به زمان نوبت دهی سنجش نوآموزان گفت: زمانی که والدین نوآموزان برای ثبت نام فرزندانشان به مدرسه مراجعه می کنند؛ مدیر مدرسه ابتدا اطلاعات نوآموز را در سامانه ستاد تکمیل و بعد از فعال شدن سامانه سنجش نسبت به نوبت گیری برای نوآموزان اقدام تا والدین در وقت مقرر به پایگاه سنجش مراجعه کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به این که هزینه سنجش در امسال 50 هزارتومان می باشد که باید به وسیله اولیا پرداخت شود گفت: به همین دلیل دستگاه های کارت خوان در پایگاه های سنجش استقرار و اولیای گرامی از پرداخت هزینه نقدی خودداری کنند.

رنجبر اضافه نمود: کمیته جهت انتخاب نیرو های واجدالشرایط با حضور کارشناسان ناظر شنوایی، بینایی و تخصص هوش تشکیل شده که از بین متقضیان، افراد واجد الشرایط را انتخاب می کنند.

او گفت: باید تمهیدات مقدمات اولیه جهت معین مدارس محل پایگاه سنجش و اطلاع رسانی به مسئولین پایگاه های سنجش جهت آمادگی و انجام نوبت دهی نوآموزان پایه اول انجام گیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بعلاوه اضافه نمود: برای هرچه بهتر برگزاری برنامه ها، کلاس توجیهی - آموزشی آزمایندگان تحصیلی -شنوایی، بینایی برای مسئولین پایگاه ها برگزار می شود.

رنجبر در سرانجام با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی، شناخت مسائل جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است خاطر نشان کرد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد احتیاج و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت های اجرای این برنامه است.

ع

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 9253

به "شروع سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید