6 راه ساده و کاربردی برای حفظ تناسب اندام در سفر

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، در سفر به مقاصد مختلف آن قدر سرگرم خوردنی های خوشمزه و لذت خوردن غذاهای مختلف می شویم که حفظ تناسب اندام در طول سفر آخرین چیزی است که به ذهن مان می رسد! البته که نمی گردد در سفر به مقصدی تازه ، غذاها و شیرینی های معروفش را امتحان نکنیم و این تجربه هم مساوی است با چند کیلو اضافه وزن…

6 راه ساده و کاربردی برای حفظ تناسب اندام در سفر

ورزش و تناسب اندام در سفر

با همان وزنی که به سفر رفته ایم، بازگردیم!

معمولا تا وقتی از سفر برنگشته اید و واکنش اطرافیان را در خصوص اضافه وزن تان ندیده اید، متوجه این موضوع نمی شوید. دلیلی ندارد برای حفظ تناسب اندام در طول سفر خودتان را از خوردن غذاهای خوش مزه ای که شاید تنها یک بار موقعیت امتحان کردن شان را داشته باشید، محروم کنید. در این مطلب 6 راهکار ساده را به شما معرفی می کنیم که به یاری آنها می توانید -بدون رژیم دریافت- تناسب اندام تان را در سفر حفظ کنید.

از محیط اطراف تان بهره ببرید

این گزینه برای آن دسته از مسافرهایی است که کمی تنبلند اما همچنان می خواهند هیکل شان متناسب بماند! در هر نقطه ای از جهان می توانید فعالیت های فیزیکی مشخصی را انجام دهید.به سفر ساحلی رفته اید؟ شنا را به عنوان یک ورزش عالی انتخاب کنید. مقصدتان کوهستانی است کوهنوردی سبک انجام دهید. در شهر هستید؟ قدم بزنید! تا جایی که می توانید از پله ها بهره ببرید و ساک ها (ساک خرید، چمدان، کیف و…) را بلند کنید.

به یک کلاس ورزشی محلی بروید

یکی از آسان ترین راه ها برای حفظ تناسب اندام و آشنایی با فرهنگ مقصدی که به آن سفر نموده اید، این است که در یک کلاس ورزشی ثبت نام کنید. منظور از ورزش لزوما بدنسازی یا ایروبیک نیست. می توانید در کلاس های رایگان یوگا که در کشورهایی مثل هند و تایلند برگزار می شوند شرکت کنید یا در نروژ اسکی را امتحان کنید. این ورزش ها ارتباطی نزدیک با فرهنگ کشورها دارند؛ در نتیجه با یک تیر دو نشان می زنید! می توانید در هر مقصدی -چه در ایران و چه خارج از ایران- ورزشی را امتحان کنید که به فرهنگ آن منطقه نزدیک تر باشد. با یک جستجوی ساده اینترنتی باشگاه ها یا مکان هایی را در مقصد پیدا می کنید که ورزش مورد علاقه تان را آموزش می دهند.

بیشتر بخوانید : سفر با بچه ها، راحت تر از همواره

از لوازم TRX بهره ببرید

TRX ورزشی هوازی است که برای انجام تمرین های آن از بندهای ویژه ای استفاده می گردد. این بندها از طریق بست های مخصوص به نقاط مختلفی مثل در یا میله های سقفی متصل می شوند. از آن جایی که بندها حجم و وزن زیادی ندارند، حمل شان بسیار آسان است و در هر مکانی می توانید جایی برای متصل کردن این ابزار و انجام ورزش های هوازی و عضلانی پیدا کنید.

از منابع آنلاین بهره ببرید

با یک سرچ ساده در اینترنت می توانید ویدیوهای آموزشی زیادی را پیدا کنید که در آنها انجام حرکات ورزشی مختلف -به ساده ترین شکل ممکن- آموزش داده شده اند. یکی از مزایای این ویدیوها همواره در دسترس بودن شان است؛ می توانید در هر جایی که هستید حرکات ورزشی را به یاری آنها تمرین کنید. تمام تجهیزاتی که احتیاج دارید اینترنت و یک گوشی هوشمند است.

هوشمندانه غذا بخورید

این کار به معنی رژیم دریافت نیست؛ گرچه 70 تا 80 درصد اضافه وزن به غذاهایی که می خوریم مربوط می گردد. متناسب بودن در سفر یعنی انتخاب هوشمندانه غذا. اغلب افراد نگرانند که مصرف چربی باعث افزایش وزن شان گردد. با این وجود علت اصلی افزایش وزن، مصرف زیاد کربوهیدرات هایی مثل برنج، سیب زمینی و نودل است. یک وعده غذای متعادل و سالم که شامل پروتئین ساده (مرغ، توفو، تخم مرغ و…) و کربوهیدرات های مفید (سبزیجات) باشد، تمام مواد غذایی مورد احتیاج بدن تان را تأمین می نماید و تا مدتی طولانی تر سیرید. در سفر به اغلب کشورهای آسیایی که ِسرو انواع ترکیبات نودل در آنها رایج است، می توانید به جای نودل از توفو و سبزیجات بهره ببرید یا حجم نودل وعده غذایی تان را بسیار کم کنید. در کشوری مثل مالزی می توانید به جای سفارش دادن غذاهای برنجی، گزینه های غذایی متنوع و خوش مزه ای را امتحان کنید که بدون برنجند. فقط کافی است در منوی غذا دنبال پروتئین های سالم و سبزیجاتی بگردید که دوست دارید همراه غذایتان مصرف کنید.

بیشتر بخوانید : 5 وسلیه ای که خانم ها در سفر به آن احتیاج دارند!

در سفر بیشتر بخورید!

در کنار انتخاب غذای مناسب، افزایش تعداد دفعات غذاخوردن هم می تواند به حفظ تناسب اندام تان در طول سفر یاری کند. سعی کنید کنار سه وعده غذای اصلی، دو بار در طول روز اسنک های سالمی مثل میوه، آجیل و غیره مصرف کنید. این کار باعث می گردد تا سوخت و ساز بدن تان افزایش پیدا کند و در نتیجه کالری بیشتری بسوزانید؛ در عین حال در طول روز کم تر احساس گرسنگی می کنید.

متناسب ماندن در طول سفر شاید اولویت شما نباشد، با این وجود توجه به این موضوع باعث می گردد سفر بهتری داشته باشید. هنگام انجام فعالیت های ورزشی ممکن است با محلی های زیادی آشنا شوید، غذاهای متفاوت تری را امتحان کنید و با پیاده روی محیط اطراف تان را بهتر بشناسید. احساس سلامتی و شادابی باعث می گردد تا سفر لذت بخش تری داشته باشید.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: هیپوتریپ
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 718

به "6 راه ساده و کاربردی برای حفظ تناسب اندام در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 راه ساده و کاربردی برای حفظ تناسب اندام در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید