کوچکی نژاد: عدالت در پرداخت ها دغدغه مهم دولت در بودجه 1401 است

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به تشکیل صندوق های استانی در لایحه بودجه سال آینده اشاره و توضیح داد پیشنهاد تشکیل صندوق در استان ها می تواند اتفاق خوبی باشد و در بحث اشتغال استان ها بسیار موثر و مفید واقع گردد.

کوچکی نژاد: عدالت در پرداخت ها دغدغه مهم دولت در بودجه 1401 است

جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پانا در رابطه با ارزیابی های اولیه نسبت به لایحه بودجه سال 1401 که روز گذشته به وسیله دولت به مجلس تقدیم شد، گفت: به اعتقاد من جهت گیری کلی بودجه ای دولت خوب بود. به این خاطر که کوشش کردند تا برای سال آینده ابتدا از رشد فزاینده بودجه جلوگیری نمایند که این موضوع در پی خود، کنترل نقدینگی را در بازار به همراه خواهد داشت.

وی اضافه نمود: یکی از موضوعات بسیار مهم برای دولت در لایحه بودجه بحث عدالت در پرداخت ها است که در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است.

کوچکی نژاد بعلاوه به تشکیل صندوق های استانی در لایحه بودجه سال آینده اشاره و توضیح داد: پیشنهاد تشکیل صندوق در استان ها به عقیده من می تواند اتفاق خوبی باشد و در بحث اشتغال استان ها می تواند بسیار موثر و مفید به فایده واقع گردد، بعلاوه انگیزه ای برای استان ها خواهد شد، برای فروش اموال و قدم برداشتن در این راستا.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در رابطه با شائبه ها پیرامون حذف یا ادامه ارز ترجیحی و بعلاوه حذف وام ازدواج، اعلام کرد: من معتقدم دولت قصد حذف این موارد را ندارد بلکه هدف اصلی دولت کنترل است. نه در دولت و نه در مجلس هیچ صحبتی از حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی نیست اما درخصوص نحوه تخصیص و اجرای آن اختلاف نظر وجود دارد، نظر دولت این است که منابع تخصیص داده شده مستقیماً به مردم پرداخت گردد یا اینکه تصمیم بگیرند فرایند فعلی ادامه داشته باشد.

وی اضافه نمود: در مجموع حتی اگر روش تخصیص ارز ترجیحی تغییر کند، دولت در اقلام حیاتی مانند دارو همین روش فعلی را ادامه خواهد داد.

کوچکی نژاد بعلاوه درخصوص منابع بودجه سال آینده، گفت: ترکیب منابع پیشنهاد شده در بودجه سال 1401 برای بودجه عمومی کشور، 526 هزار و 766 میلیارد تومان عایدی اقتصادیاتی و گمرکی است که از این رقم 77 هزار و 750 میلیارد تومان آن حقوق ورودی و مابقی آن عایدیهای حاصل به وسیله اقتصادیات است. بعلاوه برای نفت خام و میعانات گازی مجموعا 382 هزار میلیارد تومان است.

وی در سرانجام، ابراز داشت: بعلاوه عایدی پیش بینی شده دولت از محل واگذاری دارایی های اقتصادی 86 هزار میلیارد تومان است که از این اندازه 50 هزار میلیارد تومان آن انتشار اوراق اقتصادی و اسلامی و 36 هزار میلیارد تومان آن فروش اسناد خزانه است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 11157

به "کوچکی نژاد: عدالت در پرداخت ها دغدغه مهم دولت در بودجه 1401 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچکی نژاد: عدالت در پرداخت ها دغدغه مهم دولت در بودجه 1401 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید