کلیسای کازان سنت پترزبورگ، بنایی شبیه میدان سنت پیتر واتیکان

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، کلیسای کازان سنت پترزبورگ

یکی از زیباترین و جذاب ترین بناهای تاریخی روسیه که بی نهایت ارزش دیدن دارد، کلیسای کازان سنت پترزبورگ است. این بنا به دلیل موقعیت خوبی که در شهر دارد، مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار می گیرد. در تور روسیه به بازدید از این بنای تاریخی خواهید رفت. کلیسای کازان سنت پترزبورگ یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی و معماری این شهر بوده که می توانید از تماشای نماهای داخلی بی نظیر و طراحی خیره کننده بیرون آن لذت ببرید. اگر حوصله ایستادن درون صف طولانی بازدید کنندگان این کلیسا را ندارید یا پیروز به دیدن درون بنا نشده اید، به هیچ عنوان نگران نباشید. نه تنها بیرون بنا بسیار جذاب و گیراست بلکه می توانید با مجله گردشگری خبرنگاران همراه بوده و با کلیسای کازان سنت پترزبورگ بدون ورود به این بنا، آشنا شوید.

کلیسای کازان سنت پترزبورگ، بنایی شبیه میدان سنت پیتر واتیکان

موقعیت و رجحان کلیسای کازان سنت پترزبورگ

کلیسای کازان در قلب شهر سنت پترزبورگ واقع شده و چشم اندازی عالی رو به خیابان مرکزی شهر یعنی خیابان نوسکی دارد. تمام تورها و گردشگرانی که وارد خیابان نوسکی می شوند از بیرون و یا درون این بنای تاریخی و بسیار مهم روسیه حتما بازدید می نمایند. همچنین از دیگر مزایای خوبی که این بنا داشته و تمام گردشگران را تشویق می نماید تا به تماشای آن بنشینند، نزدیکی کلیسای جامع به کلیسای خون ریخته شده است. جدای از تمام این نکاتی که گفتیم، خود بنای کلیسای ارتدوکس به تنهایی ارزش دیدن را دارد. اینجا با یکی از مهمترین سایت های تاریخی و معماری سنت پترزبورگ روبرو هستید و زیبایی بی نظیر آن، ظرافت ها و طلاکاری های داخلی آن، هر بازدید نماینده ای را به تعجب وا می دارد.

تاریخ کلیسای کازان

کلیسای کازان بین سال های 1801 و 1811 ساخته شد. تمام مجموعه آن، توسط شخصی به نام آندره ورونیخین (Andrey Voronikhin) طراحی شده بود تا با یک کلیسای کوچکی دیگری که در این مکان قرار داشت، جایگزین گردد. کلیسای جامع کازان به عنوان بنای مشابهی برای بنای بانوی ما کازان ساخته شده است.

امپراطور پل، خواهان ساخت بنایی همانند سنت باسیلیکای روم در روسیه شد. این پادشاه، امید داشت که بتواند سنت پترزبورگ را به رم شمال دنیا تبدیل نماید. یک مرکز قدرت مذهبی که بتواند تصمیم های مهم در این زمینه را بگیرد. به همین دلیل هم می خواست که بنای کلیسای کازان سنت پترزبورگ دقیقا شبیه به فوروم رومی در واتیکان باشد. با این وجود، این بنا هم اکنون تبدیل به یکی از سمبل های سنت پترزبورگ شده و خانه ای شده تا هنرمندان، معماران و امپراتوری ها آثار باارزش خود را در اطرافش جانمایی نمایند.

با معماری این بنا آشنا شوید

بازسازی های مجموعه کلیسای جامع ارتدوکس سنت پترزبورگ

خوشبختانه پس از سقوط کمونیسم، دوباره بسیاری از بناهای مذهبی در روسیه مرمت شدند. در این میان به کلیساها توجه ویژه نشان داده شد و روس ها برای احیای کلیساها از جمله کلیسا کازان روسیه کوشش نمودند. در پی این ماجرا و تصمیم، فضاهای بیرونی و داخلی کلیسا کازان سنت پترزبورگ در بین سال های 1950 تا 1968 بازسازی شد. همچنین انجام آداب و مراسم های مذهبی در این بنا، دوباره از سال 1991 آغاز شد. همچنین مجسمه معروف بانوی ما کازان در سال 2002 دوباره به بنا بازگشت.

جاذبه های تزئینات بنا

حجاری های باس در نمای بیرونی بنا

برای یک لحظه هم که شده در بیرون بنا بایستید و به تزئینات و جاذبه های زیبا، مجسمه های مجموعه و تمام سنگتراشی های نمای کلیسای جامع نگاه کنید.

کف و سقف کلیسای کازان سنت پترزبورگ

تمام کفپوش بنا تماما دارای تزئینات موزاییک کاری هستند. سقف کلیسا هم دارای نقاشی های قابل توجه و دکوراسیونی زیباست که د رتور روسیه می توانید از آن ها دیدن کنید. یکی از مکان هایی که توجه تمام بینندگان را به خود جلب می نماید، گنبد بناست. ارتفاع گنبد کلبسا کازان سنت پترزبورگ 71.6 متر بلندی و 17 متر قطر دارد که در اطرافش نقاشی های منحصر به فردی دیده می گردد.

هنرهای روی دیوارها

کلیسای جامع مجموعه ای بسیار بی نظیر از نقاشی ها را شامل می گردد. از جمله تصاویری غریب از عیسی مسیح به صلیب کشیده و یک تصویر منحصر به فرد روشن و جالب توجه از مسیح به جای مجسمه ای با سبکی سنتی تر.

نحوه دسترسی به کلیسا

آدرس و موقعیت کلیسا درست در خیابان نوسکی پروسپکت 2، میدان کازان اسکایا قرار گرفته است. برای رسیدن به این جاذبه، مترو را به سمت ایستگاه نوسکی پروسپکت (Nevsky Prospekt) سوار شوید.

ساعات بازدید:

از روزهای دوشنبه تا آدینه هر روزه از ساعت 08:30 صبح تا 8:00 بعد از ظهر و در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت 06:30 تا 08:00 صبح می توانید برای بازدید از کلیسای کازان سنت پترزبورگ راهی این مکان شوید. هزینه ورودی به کلیسا رایگان است.

نکاتی برای بازدید از بنا

برای بازدید از درون کلیسا تمام زنان باید موهای خود را کامل بپوشانند. در کلیساهای ارتدوکس زنان در هنگام عبارت و ورود به کلیسا روسری می پوشند. چه در هنگام ورود و یا برگزاری مراسم ها در اینجا، به مکان و مردم آن احترام بگذارید و شما هم روسری بپوشید. در غیر این صورت احساس ناراحتی و معذب بودن خواهید داشت.

هر چند که در هنگام برگزاری مراسم ها هم اجازه ورود به کلیسا کازارن سنت پترزبورگ را دارید اما به احترام مراسم کلیسای جامع عکس نگیرید و فیلمبرداری نکنید. دیگر فکر نکنیم که باید از ممنوع بودن فلش در هنگام عکاسی در این بنا بگوییم.

منبع: tripsavvy.com

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 439

به "کلیسای کازان سنت پترزبورگ، بنایی شبیه میدان سنت پیتر واتیکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای کازان سنت پترزبورگ، بنایی شبیه میدان سنت پیتر واتیکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید