کشف ده&zwnjها هزار سنگ&zwnjنگاره ماقبل تاریخ

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، باستان شناسان پیروز شده اند ده ها هزار نقاشی حیوانات و انسان ها را که حدود 12500 سال پیش بر روی صخره ای در کلمبیا خلق شده اند کشف نمایند. موضوعات این سنگ نگاره ها که حیوانات منقرض شده عصر یخ هستند یکی از عوامل تاثیرگذار در تخمین قدمت این سنگ نگاره ها بوده است.

کشف ده&zwnjها هزار سنگ&zwnjنگاره ماقبل تاریخ

باستان شناسان معتقدند تصاویر این حیوانات توسط نخستین گروه از افرادی که به این بخش از جنگل ها آمازون رسیده بودند، خلق شده است.

این اکتشاف در حقیقت سال گذشته انجام شده، اما تا به امروز رسانه ای نشده بود. اخیرا پروژه ساخت یک برنامه تلویزیونی درباره کشف این سنگ نگاره ها با عنوان رمز جنگل: پادشاهی گمشده آمازون کلید خورد.

این اکتشاف عظیم توسط یک گروه باستان شناسی بریتانیایی- کلمبیایی به سرپرستی خوزه ایریرت استاد رشته باستان شناسی در دانشگاه اکستر انجام شده است.

سرپرست این گروه باستان شناسی می گوید: وقتی در محل این سنگ نگاره ها حضور پیدا کنید احساسات تان برانگیخته می گردد. ما از ده ها هزار نقاشی صحبت می کنیم. آنالیز این نقاشی ها سال های بسیاری زمان خواهد برد. به هر سمت که می چرخید با دیواری از این سنگ نگاره ها روبرو می شوید.

علاوه بر تصاویری از حیوانات منقرض شده، تصاویری از ماهی ها، مارمولک ها و پرندگان در کنار انسان هایی که دست های یکدیگر را گرفته اند بر روی این صخره ها به چشم می خورد. ابعاد سنگ نگاره نیز بسیار متنوع است.

یکی از نکات قابل توجه خلق این سنگ نگاره ها در قسمت های بالایی صخره است.

باستان شناسان معتقدند پاسخ به این سوال که بعضی از سنگ نگاره ها چطور در چنین ارتفاعاتی خلق شده اند به اجسام شبیه به برج های چوبی که در این سنگ نگاره ها به چشم می خورد نهفته است.

گاردین نوشت، کارشناسان معتقدند هنوز احتمال کشف نقاشی های بیشتری در این مکان وجود دارد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6277

به "کشف ده&zwnjها هزار سنگ&zwnjنگاره ماقبل تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ده&zwnjها هزار سنگ&zwnjنگاره ماقبل تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید