کاخ کریستال مادرید، شکوهی شاهانه در قلب پارک رتیرو، عکس

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، کاخ کریستال (Palacio de Cristal) یک سازه شیشه ای خیره کننده است که با شکوهی نمادین در قلب پارک رتیرو (Buen Retiro) در مادرید قرار گرفته است. این ساختمان در سال 1887 میلادی ساخته شد و طراحی آن را معماری به نام ریکاردو ولاسکز بوسکو (Ricardo Velázquez Bosco) انجام داد. طراحی این بنا را از ساختمانی مشابه که سال های قبل در لندن ساخته شده بود، الهام گرفتند. تزئینات پیچیده سرامیکی که به دور چارچوب فلزی کاخ کریستال انجام داده اند، زیبایی حیرت انگیزی شبیه به قفس پرنده را به بیننده القا می نماید.

کاخ کریستال مادرید، شکوهی شاهانه در قلب پارک رتیرو، عکس

کاخ کریستال در اصل برای نمایش دادن گیاهان استوایی فیلیپین ساخته شد که در آن موقع از مستعمرات اسپانیا به شمار می رفت. در ماه می 1936، این بنا محل اخذ رأی پارلمانی برای ریاست جمهوری اسپانیا بود. مانوئل آزانیا (Manuel Azaña) در این کاخ رأی آورد، اما به عنوان تنها کاندیدا، هیچ رقیبی نداشت. در سال 1975 سازه را مورد بازسازی قرار دادند و امروزه بخشی از موزه ملی رینا سوفیا شده و بعضی نمایشگاه های موقتی از هنر معاصر در آن برگزار می شوند.

کاخ کریستال حال و هوای شاهانه داشته و به لطف شکل صلیبی و گنبدی که دارد شبیه به کلیساهای جامع با معماری گوتیک است. معمار این بنا در بازسازی کلیساهایی چون کلیسای جامع معروف لئون (Leon)، کاخ الحمرا و حتی مسجد کوردوبا (Mezquita de Cordoba) که روزی از مهم ترین مساجد اسپانیا بود، نقش داشت. احتمالاً با دقتی بیشتر بتوانید تأثیرات کلیساهای پرقدرت را در طراحی کاخ لمس کنید.

گشت و گذار در کاخ کریستال می تواند یک تفریح در بعد از ظهری دلپذیر باشد؛ به ویژه در یک روز آفتابی که پرتوهای گرم خورشید از گنبد شیشه ای 22 متری به داخل ساختمان می تابند، زیبایی بنا دو چندان می گردد. موقعیت کاخ کریستال جلوی یک آبگیر کوچک و فواره ای در وسط، حال و هوایی آرام بخش و طبیعی را در محیط حاکم نموده است. کاخ کریستال خیلی زود تبدیل به یکی از بهترین نمونه های معماری ترکیبی آهن و شیشه در اسپانیا شد.

از ماه آوریل تا سپتامبر، ساعت بازگشایی کاخ از 10 صبح تا 10 شب خواهد بود. طی ماه اکتبر ساعات کاری از 10 تا 7 عصر شده و از نوامبر تا مارس هم از 10 صبح تا 6 عصر پذیرای بازدیدکنندگان است. در روزهای 25 دسامبر، اول و ششم ژانویه و اول ماه می هم اغلب مجموعه را می بندند. باید بسته به شرایط آب و هوایی، از باز بودن کاخ کریستال اطمینان حاصل کنید. بازدید از کاخ هزینه ورودی ندارد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6672

به "کاخ کریستال مادرید، شکوهی شاهانه در قلب پارک رتیرو، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ کریستال مادرید، شکوهی شاهانه در قلب پارک رتیرو، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید