چین ماهواره جدیدی پرتاب کرد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، چین صبح امروز(دوشنبه) ماهواره تازه هواشناسی موسوم به Fengyun 3E را از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در شمال غربی چین به مدار برنامه ریزی شده فرستاد.

چین ماهواره جدیدی پرتاب کرد

ماهواره هواشناسی Fengyun 3E (FY-3E) سوار بر موشک لانگ مارچ 4 سی در ساعت 7:28 صبح امروز به وقت پکن(03:58 بامداد به وقت تهران) پرتاب شد و به گفته سازمان ملی فضایی چین این پرتاب، 377امین مأموریت پرواز سری موشک های لانگ مارچ بود.

FY-3E به 11 محموله سنجش از دور مجهز است و اولین ماهواره هواشناسی دنیا در مدار صبح زود(early morning orbit) برای خدمات شهری خواهد بود.

این ماهواره که با عمر هشت ساله طراحی شده است، عمدتاً دمای جو، رطوبت و سایر پارامترهای هواشناسی را برای برنامه های پیش بینی عددی مقدار گیری می نماید و با این داده ها شرایط پیش بینی آب و هوای چین را بهبود می بخشد.

بعلاوه برای پاسخگویی بهتر به تغییرات آب و هوایی و پیشگیری و کاهش بلایای جوی، بر برف و یخبندان دنیای، دمای سطح دریا، بلایای طبیعی و محیط زیست هم نظارت خواهد داشت.

علاوه بر این، ماهواره یاد شده بر محیط خورشید و فضا و تأثیرات آنها و بعلاوه داده های یونوسفر برای رفع کردن نیازهای چین در زمینه پیش بینی شرایط هوا و خدمات پشتیبانی نظارت خواهد نمود.

ماهواره و موشک مذکور به وسیله آموزشگاه فناوری پروازهای فضایی شانگهای ساخته شده است که این آموزشگاه هم تحت نظارت شرکت علوم و فناوری هوافضا چین فعالیت می نماید.،ایسنا

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 8963

به "چین ماهواره جدیدی پرتاب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین ماهواره جدیدی پرتاب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید