چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با موضوع گردشگری برگزار می گردد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، در نشست مشترک دبیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، بحث گردشگری به عنوان آیتم اصلی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در امسال مطرح شد.

چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با موضوع گردشگری برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، در این نشست که در دفتر معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی در تهران برگزار گردید، ولی تیموری معاون گردشگری کشور، زاهد شفیعی مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری، فاتح بادپروا دبیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، فریاد حدادیان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مریوان و سامان خلیلیان مدیر دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی حضور داشتند.

فاتح بادپروا دبیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با تاکید بر این که سال جاری، گردشگری آیتم اصلی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است، شرح داد: منفعت این جشنواره باید به متولی اصلی آن که مردم هستند برسد و مسلماً حضور گردشگران موجب توسعه شهر و استان ما خواهد شد و با این دیدگاه، جشنواره مریوان ظرفیت لازم برای جذب گردشگر را دارد.

او اضافه نمود: تجربه موفقیت آمیز جشنواره هایی مانند فیلم کن و جشنواره تئاتر آوینیون نشان داده که جشنواره های هنری می توانند در جذب گردشگر داخلی و خارجی، بسیار موثر باشند و ما نیز امیدواریم جشنواره تئاتر خیابانی مریوان هم گام های موثری را برای جذب گردشگر بردارد.

در ادامه ولی تیموری معاون گردشگری کشور ضمن تأکید بر تعامل و همکاری سازمان میراث فرهنگی با این رویداد مهم فرهنگی و هنری گفت: ما نیز قصد داریم شهر مریوان به عنوان یکی از نقاط مهم گردشگری کشور معرفی گردد و در این راستا جشنواره تئاتر خیابانی مریوان می تواند نقش مهمی را ایفا نماید.

وی اعلام کرد: این جشنواره باید به عنوان یک جاذبه گردشگری مهم معرفی گردد و ضمناً باید ظرفیت سازی و آمادگی لازم برای حضور و پذیرش گردشگران در استان فراهم گردد.

تیموری اضافه نمود: ما نیز در کنار جشنواره هستیم و برنامه ای داریم تا تورهای گردشگری همزمان با برگزاری این رویداد، مریوان را به عنوان مقصد گردشگری در برنامه های خود در نظر بگیرند.

او سپس با اشاره به نشست گردشگری جهانی که قرار است سال 2020 با حضور وزیران گردشگری تمام کشورها در استان کردستان برگزار گردد، گفت: این اتفاق مهم ترین رویداد گردشگری دنیاست و سرآغاز این رویداد خوب، می تواند جشنواره تئاتر خیابانی مریوان باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور توضیح داد: علاوه بر موارد عنوان شده هماهنگی های لازم را جهت برپائی نمایشگاههای صنایع دستی و سوغات با حضور استانهای غرب کشور انجام می دهیم تا در کنار برگزاری این جشنواره، به ارائه صنایع دستی و آداب و رسوم 10 استان غربی کشور در مریوان بپردازند.

در ادامه سامان خلیلیان مدیر دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی تاکید نمود: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در ابعاد مختلف ارزشمندی های خاص خود را دارد ولی تاکنون به قابلیت های این جشنواره و نیز ظرفیت آن به عنوان یک جاذبه گردشگری مهم توجه نشده است که باید در این زمینه بیشتر کار گردد.

همچنین در این نشست بر ضرورت پیوند هر چه بیشتر فعالیت های فرهنگی و هنری و حوزه گردشگری تاکید شد.

چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، با دبیری فاتح بادپروا یکم تا پنجم شهریور ماه سال جاری در شهر مریوان برگزار می گردد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 762

به "چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با موضوع گردشگری برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با موضوع گردشگری برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید