چرا مزایده پهنه های معدنی در کرمانشاه انجام نشده است؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم معین تکلیف هرچه زودتر پهنه های معدنی استان، گفت: مزایده پهنه های معدنی استان بعید است سال جاری هم برگزار گردد.

چرا مزایده پهنه های معدنی در کرمانشاه انجام نشده است؟

به گزارش ؛ مرتضی عزیزی عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه با اشاره به شروع عملیات اکتشاف در پنج پهنه معدنی استان کرمانشاه از حدود سال 1394، گفت: از آن موقع تا به امروز عملا پهنه های معدنی استان بلوکه شد و امکان واگذاری آن به سرمایه گذاران و انجام فعالیت های معدنی وجود نداشت.

او ادامه داد: اگرچه با سرانجام مطالعات اکتشافی، آزادسازی پهنه های معدنی استان انجام شد، اما هنوز مزایده پهنه ها صورت نگرفته است.

رئیس پیشین سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه برپایی مزایده شرایط و قوانین خاص خود را دارد و احتمالا با دردسر هایی همراه است، یادآور شد: شاید همین موضوع باعث شده مزایده پهنه های معدنی در کرمانشاه انجام نگردد.

عزیزی بیان نمود: قطعا بعضی از این پهنه های معدنی درگیری مسائلی مانند معارضین بومی و یا معارضین دستگاه ها مانند محیط زیست یا منابع طبیعی هستند که قبل از برگزای مزایده این مسائل باید حل گردد که تا به امروز اقدامی در این زمینه انجام نشده است. همچنین باید اطلاعات دقیق تری درباره شرایط معادن در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

او تاکید نمود: از سوی دیگر در پنج پهنه معدنی استان، محدوده های امیدبخشی شناسایی شده که بر اساس قانون، گروهی که اکتشاف را انجام داده اند (ایمیدرو و شرکت هایی که با آن همکاری کردند) می توانند تعدادی از محدوده های امید بخش را بردارند. از همین رو از حدود 10 محدوده امید بخش شناسایی شده، سه محدوده که میزان ذخایر بهتری داشته در اختیار آن ها قرار گرفته و آنچه که باقی مانده ممکن است ذخایر کمتری برای جذب سرمایه گذاران داشته باشد.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه یادآور شد: مشابه این شرایط و برگزار نشدن مزایده برای معادنی که چند سال است متروکه مانده نیز وجود دارد.

به گفته عزیزی، مجموعه این عوامل رونق سرمایه گذاری در معادن استان کرمانشاه را با وجود همه مزیت هایی که در این بخش وجود دارد به تاخیر انداخته و باعث شده نتوانیم آنطور که باید از ظرفیت معادن استان در جهت رونق فراوری و اشتغالزایی استفاده کنیم.

او اضافه نمود: این در حالی است که برای سرمایه گذاری در معادن استان متقاضیانی داریم که اگر حمایت شوند می توانند ظرفیت عظیمی که در این بخش داریم را شکوفا نمایند.

او خواهان معین تکلیف هرچه زودتر این شرایط شد و بیان کرد: شورای عالی معادن استان باید به این ماجرا ورود نموده و شرایط پهنه های معدنی و معادن استان را معین تکلیف کند.

ز

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 5108

به "چرا مزایده پهنه های معدنی در کرمانشاه انجام نشده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مزایده پهنه های معدنی در کرمانشاه انجام نشده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید