پیشگیری از آلزایمر با دمنوش های خانگی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: با استفاده از دمنوش های خانگی می توان از آلزایمر و زوال عقل پیشگیری کرد.

پیشگیری از آلزایمر با دمنوش های خانگی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، داود حاج محمد خانی درباره آلزایمر گفت: معمولا افزاد در سن 45 سالگی دچار سردی و خشکی و از 60 سالگی به بعد دچار سردی و تری اعضا می شوند. به همین دلیل ضعف و سستی در اکثر اندام ها نمایان می شود و فعالیت آن ها رو به کاهش می رود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: مغز یکی ازمهمترین اعضای بدن است که ماهیتی سرد و تر دارد و فعالیت آن در طول زندگی لازم و ضروری است.

حاج محمد خانی شرح داد: حکمای طب سنتی مغز را جزء اعضای رئیسه می نامند که وظیفه اداره قوه نفسانی را به عهده دارد؛ پس با توجه به ماهیت سرد و تر آن با غلبه سردی بر بدن کم کم اختلالاتی در عملکرد آن پدیدار می شود که این خود زنگ خطری برای شروع فراموشی و ضعف حافظه است.

وی گفت: اختلالاتی، چون فراموشی، سوال کردن مکرر در یک زمینه، پرسیدن سوالات تکراری به فاصله کم، از یاد بردن نشانی مکان ها و نام اشخاص می تواند ازعلائم فراموشی باشد که ممکن است منجر به آلزایمر، زوال عقل و از دست رفتن کامل حافظه شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: استفاده بیش از حد میوه ها، مصرف زیاد غذا هایی با مزاج سرد، استرس، غم و غصه، یبوست، خشکی بینی، تومور ها و خواب های بیش از حد از دلایل بروز فراموشی و به دنبال آن آلزایمر است. افراد می توانند با انجام فعالیت های فکری مانند: مطالعه و حل کردن جدول مغز خود را ورزش دهند و از بروز آلزایمر جلوگیری کنند.

حاج محمد خانی با اشاره به راه حل های طب سنتی برای جلوگیری از آلزایمر گفت: استنشاق کمی آب در بینی به ویژه در اول صبح، استفاده متناوب از مویز و استفاده مرتب از عطر ها و رایحه های معطر که به لطافت مغز و سلسله عصبی کمک می کند.

او گفت: افراد برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر دمنوش گیاه اسطوخودوس را روزانه یک یا دو فنجان میل کنند؛ این دمنوش در پاکسازی مغز، کمک به تقویت حافظه و نیز برای درمان آلزایمر موثر است.

حاج محمد خانی اظهار کرد: افراد برای تقویت حافظه، پیشگیری از آلزایمر و خون رسانی مغز از ترکیب دمنوش گیاه گل راعی و هوفاریقون استفاده کنند.

وی یادآوری کرد: افراد برای تقویت مغز و جلوگیری از آلزایمر می توانند 15 گرم برگ گیاه اسارون را در یک لیتر آب جوشانده و روزانه دو فنجان از این دمنوش استفاده کنند.

این متخصص و پژوهشگر طب سنتی افزود: گیاهان افسنتین، اسطوخودوس، باد رنجبویه و هوفاریقون را با هم جوشانده روزانه دو فنجان میل کنند. این دمنوش به بهبود شرایط بیماران آلزایمری می کند.

حاج محمد خانی در پایان گفت: افراد برای تقویت حافظه می توانند عصاره گیاهان کندر و مصطکی را به نسبت مساوی با 150 گرم عسل مخلوط کرده و روزانه 2 تا 3 قاشق چایخوری میل کنند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1591

به "پیشگیری از آلزایمر با دمنوش های خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری از آلزایمر با دمنوش های خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید