پشم سنگ، مناسب ترین نوع عایق

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، امروزه به دلیل بالا بودن هزینه های مصرف انرژی در ساختمان راه کارهایی به منظور صرفه جویی در مصرف آن ارائه شده است. کاهش مصرف انرژی علاوه بر اینکه باعث کاهش هزینه ها می گردد، فراوری آلاینده ها را نیز کم نموده و یاری شایانی به حفظ محیط زیست می نماید. عایق کاری یکی از راه های جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان می باشد به نحوی که امروزه استفاده از عایق های صوتی، حرارتی و رطوبتی در ساختمان به امری ضروری تبدیل شده است. میزان اتلاف انرژی در ساختمان های قدیمی به دلیل عدم عایق کاری مناسب بسیار بالاست اما هم اکنون با پیشرفت علم و فراوری انواع عایق های با کیفیت، ساختمان ها مجهز به عایق بندی شده اند و مصرف انرژی تا حد قابل توجهی پایین آمده است.

پشم سنگ، مناسب ترین نوع عایق

پشم سنگ نوعی عایق صوتی، حرارتی می باشد که از نوعی سنگ آذرین به نام بازالت که بازمانده فعالیت های آتش فشانی است، فراوری می گردد. در فرآیند فراوری این عایق، بازالت در دمای 1500 درجه سانتی گراد حرارت می بیند و ذوب می گردد، سپس با روش های ویژه به الیافی با بافت بسیار ریز و قطر میکرونی تبدیل می گردد. ضریب انتقال حرارتی عایق پشم سنگ پایین است و تحمل دمای بین 30 تا 750 درجه سانتی گراد را دارد. این عایق مقاومت بالایی در برابر آتش دارد و به همین منظور می توان از آن به عنوان یک عایق حرارتی ضد آتش بین دیوار های خانه استفاده کرد.

مسئله ای که امروزه بیشتر ساکنین ساختمان با آن روبرو هستند، سر و صدا در آپارتمان ها و منازل مسکونی ست. سر و صدای افراد بیرون ساختمان، صدای بوق ماشین، تردد ماشین ها و … آرامش ساکنین را برهم می زند. برای حل این مشکل می توان از پشم سنگ به عنوان عایق آکوستیک در ساختمان استفاده نمود. با استفاده از این عایق، خانه به محیطی آرام تبدیل می گردد که آرامش را برای ساکنین به ارمغان می آورد.

از مزایای عایق پشم سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشم سنگ متریالی نارسانا است و راهنمایی الکتریکی آن صفر می باشد.
  • عایق پشم سنگ را می توان به راحتی در ابعاد مختلف برش داده و مورد استفاده قرار داد.
  • این عایق ضد آلرژی است و هیچ گونه ضرری برای انسان ندارد.
  • پشم سنگ مانع از رشد باکتری، حشرات و قارچ می گردد.
  • وزن این عایق سبک است و بار اضافی بر ساختمان وارد نمی کند.
  • پشم سنگ ضد حریق است و در هنگام آتش سوزی هیچ دودی فراوری نمی کند.
  • در فراوری پشم سنگ مواد شیمیایی به کار نمی رود و همین امر آن را به ماده ای که دوستدار طبیعت است تبدیل کرده که هیچ نوع ضرری برای محیط زیست ندارد.
  • دوام و طول عمر این عایق بالا بوده و مواد شیمیایی هیچ تاثیری بر آن نمی گذارد.

انواع عایق پشم سنگ

پشم سنگ فله ای

از این نوع پشم سنگ به عنوان عایق صوتی، حرارتی برای پر کردن فضاهایی که شکل هندسی ندارند استفاده می گردد. این عایق به صورت پشم سنگ خام حلاجی شده فراوری می گردد.

پشم سنگ لوله ای

این عایق همان طور که از نامش پیداست برای عایق بندی لوله ها و تاسیسات ساختمانی به کار می رود. به دلیل این که از عایق پشم سنگ لوله ای در صنایع مختلفی چون صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع فولاد، مس و در تاسیسات خانگی نیز استفاده می گردد می توان گفت با توجه به امسال در لوله ها چگالی و ضخامت پشم سنگ مورد نظر، مشخص می گردد.

پشم سنگ تخته ای

عایق پشم سنگ تخته ای در صنعت ساختمان سازی به عنوان عایق حرارتی و صوتی در دیوار، سقف، کف و ساخت درب های ضد سرقت به کار می رود و در سایر صنایع مانند پالایشگاه، پتروشیمی ها و کوره سازی ها نیز از این عایق استفاده می گردد.

پشم سنگ لحافی

پشم سنگ لحافی با روکش آلومینیومی، کاغذ کرافت و یا بدون روکش به صورت رولی فراوری میگردد. این نوع پشم سنگ از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و برای عایق کاری سقف کاذب یا ساده، سوله ها، کانال های تهویه هوا، دیوارها و سطوحی که انحنای کمی دارند استفاده می گردد.

پشم سنگ پتویی

پشم سنگ پتویی برای عایق کاری تجهیزات صنعتی از جمله ماشین آلات، لوله های قطر بالا و … استفاده می گردد. هم چنین پشم سنگ پتویی در سالن های کنفرانس و ساختمان های مسکونی برای جذب صدا و عدم انتقال آن، به کار برده می گردد. پشم سنگ پتویی برای عایق کاری انواع سطح ها به شکل منحنی و یا مسطح نیز مناسب می باشد.

قیمت پشم سنگ

نوع پشم سنگقیمتتاریخ به روز رسانی
عایق پشم سنگ پتویی ضخامت 50 دانسیته 50310,764 ریال به ازای هر متر مربع1398/11/13
عایق پشم سنگ تخته ای ضخامت 50 دانسیته 100401,796 ریال به ازای هر متر مربع1398/11/13
عایق پشم سنگ لحافی ضخامت 50 دانسیته 30170,124 ریال به ازای هر متر مربع1398/11/7

پشم سنگ عایقی مناسب برای جلوگیری از هدر رفت انرژی است که در انواع مختلف در مکان های متعدد مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق در ابعاد، اشکال، ضخامت و دانسیته های مختلف فراوری و در اختیار مشتریان قرار می گیرد و در مقایسه با انواع عایق از بازدهی بالاتری برخوردار می باشد. قیمت پشم سنگ بر اساس ضخامت و دانسیته (چگالی) آن مشخص می گردد.

پشم سنگ چیست؟

پشم سنگ نوعی عایق صوتی، حرارتی می باشد که از نوعی سنگ آذرین به نام بازالت که بازمانده فعالیت های آتش فشانی است، فراوری می گردد. در فرآیند فراوری این عایق، بازالت در دمای 1500 درجه سانتی گراد حرارت می بیند و ذوب می گردد، سپس با روش های ویژه به الیافی با بافت بسیار ریز و قطر میکرونی تبدیل می گردد.

قیمت عایق پشم سنگ چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت عایق صوتی و حرارتی و من جمله پشم سنگ کلیک کنید.

انواع عایق پشم سنگ کدام اند؟

پشم سنگ لحافی، پشم سنگ پتویی، پشم سنگ لوله ای، پشم سنگ تخته ای و پشم سنگ فله ای

وزن مخصوص پشم سنگ چقدر است؟

این عایق با وزن مخصوص(دانسیته)، ابعاد، اشکال و ضخامت های مختلف فراوری و در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

مزایای استفاده از پشم سنگ چیست؟

پشم سنگ متریالی نارسانا است، می توان آن را به راحتی در ابعاد مختلف برش داد، این عایق هیچ گونه ضرری برای انسان ندارد، مانع از رشد باکتری، حشرات و قارچ است، سبک می باشد، ضد حریق و دوستدار طبیعت است هم چنین دوام و طول عمر این عایق بالا می باشد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2063

به "پشم سنگ، مناسب ترین نوع عایق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشم سنگ، مناسب ترین نوع عایق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید