وبینار پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در منطقه اکو برگزار می گردد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی اکو، این نشست فرهنگی - ادبی، شنبه 25 اردیبهشت (ثور)، برابر با 15 می، از ساعت 12 به وقت تهران (7 و 30 دقیقه به وقت ساعت جهانی UTC)، به صورت مجازی برگزار می گردد.

وبینار پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در منطقه اکو برگزار می گردد

در افتتاحیه این نشست مجازی که هم زمان با روز ملی پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار خواهد شد، سرور بختی، رئیس موسسه فرهنگی اکو؛ غلامعلی حداد عادل، رئیس بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی؛ سرمحقق عبدالغفور لیوال، سفیرکبیر جمهوری اسلامی افغانستان و نظام الدین زاهدی، سفیر جمهوری تاجیکستان، سخنرانی خواهند کرد.

بنا بر همین گزارش، اندیشمندان دانشگاهی از کشورهای افغانستان، آذربایجان، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه و ازبکستان به ایراد سخن درباره گسترش زبان فارسی و صندلی فردوسی در کشورهای حوزه تمدنی اکو خواهند پرداخت.

تبیین صندلی و شان زبان فارسی به عنوان ابزار گسترش و تقویت تفکر و تأمل علمی؛ نقش زبان و ادب فارسی در وحدت ملل منطقه؛ ظرفیت های زبان فارسی، به مثابه زبان علم؛ شیوه های ترویج زبان و ادب فارسی و ارتقای صندلی آن؛ روش های کاربردی آموزش زبان و ادب فارسی؛ صندلی شاهنامه در دنیا علم و ادب؛ کاربرد آموزه های اخلاقی شاهنامه در جامعه معاصر؛ پژوهش ها و ترجمه های مربوط به فردوسی و شاهنامه، ازجمله محورهای این نشست هستند.

علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند شنبه 25 اردیبهشت (ثور)، برابر با 15 می، از ساعت 12 به وقت تهران (7 و 30 دقیقه به وقت ساعت دنیای UTC) به لینک https://webinar.ecieco.org/ch/persianlanguage مراجعه نمایند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 8175

به "وبینار پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در منطقه اکو برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وبینار پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در منطقه اکو برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید