واکنش پلیس به کوچ دلالان ناصرخسرو به اینستاگرام، شناسایی 120 هزار لینک و تشکیل 195 پرونده برای برخورد با داروفروشان در فضای مجازی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا از تشکیل 195 پرونده برای برخورد با صفحات اینستاگرامی و سایت های متخلف در حوزه فروش دارو اطلاع داد.

واکنش پلیس به کوچ دلالان ناصرخسرو به اینستاگرام، شناسایی 120 هزار لینک و تشکیل 195 پرونده برای برخورد با داروفروشان در فضای مجازی

به گزارش خبرنگار ، اغلب شهروندان خیابان ناصر خسرو را به عنوان مرکز خرید و فروش دارو و اقلام پزشکی می شناسند و این محل به بورس فروشگاه های تجهیزات پزشکی بدل شده است.

در این محل به غیر از فعالیت افراد مجاز در فروشگاه های ارائه تجهیزات پزشکی، سر و کله دلالان نیز به چشم می خورد و هر کسی که به داروی کمیاب و خاصی احتیاج داشته باشد، به سراغ این افراد می رود.

حال چند صباحی است که خیابان ناصرخسرو از وجود دلالان دارو خلوت شده است و کمتر شاهد حضور آن ها در این محل هستیم، با پیگیری هایی که انجام دادیم متوجه فعالیت دلالان در فضای مجازی شدیم، به نحوی که با راه اندازی صفحه های خرید و فروش دارو در این فضا اقدام به تبلیغ و خرید و فروش دارو آن هم به قیمت کلان می نمایند.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت وگو با خبرنگار ، درباره خرید و فروش دارو در فضای مجازی گفت: خرید و فروش دارو در فضای مجازی طبق قانون جرم است و پلیس در صورت روبرو شدن با مواردی در این زمینه، طبق قانون با مجرمان برخورد خواهد نمود.

او با بیان اینکه پلیس به طور دائمی با دلالان دارو در فضای مجازی برخورد می نماید، اضافه نمود: علاوه بر این سالانه یکبار برخورد های ضرب الاجلی پلیس با دلالان دارو در فضای مجازی در قالب طرح ویژه پلیس فتا در کشور صورت می گیرد تا مجرمان در حوزه خرید و فروش شناسایی شوند.

سرهنگ کاظمی با بیان اینکه روزانه پرونده های زیادی درباره خرید و فروش دارو در فضای مجازی توسط پلیس فتا پایتخت، تشکیل و آنالیز می گردد، توضیح داد: شهروندان فریب تبلیغات این افراد در فضای مجازی را نخورند، چرا که اکثر این دارو ها یا تقلبی هستند و یا اینکه به دلیل عدم نگهداری صحیح و بهداشتی، دارو های ناسالم توسط دلالان دارو به مردم عرضه می گردد.

پیش از این محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در گفت وگو با درباره فروش دارو در ماهواره و فضای مجازی گفت: فروش این دارو ها ظلم به مردم است و هرکس ادعا می نماید برای تبلیغ دارو از سازمان غذا و دارو مجوز دارد دروغ است چراکه فروش دارو و مصرف آن باید به جا و براساس توصیه پزشک باشد و دارو های بدون نسخه را داروساز در داروخانه باید توصیه کند و تبلیغ دارو خلاف است.

سرهنگ علی محمد رجبی سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرنگار ، گفت: از سال 94 طرح های مبارزه با فروش دارو در قالب طرح های پانجیا و بین المللی در فضای مجازی، در داخل کشور اجرایی شد.

او اضافه نمود: 120 هزار لینک مرتبط با فروش دارو و اقلام غیر مجاز بهداشتی در فضای مجازی شناسایی شده است که 90 درصد از این لینک ها متعلق به صفحه های اینستاگرامی است و مابقی لینک ها نیز که در داخل کشور بارگزاری شدند، پس از احضار و دادن تذکر به گردانندگان آن غیر فعال شدند.

سرهنگ رجبی توضیح داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 195 پرونده برای صفحات اینستاگرامی و سایت های متخلف این حوزه تشکیل شده است و در حال آنالیز هستند.

سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا با اشاره به خطرات استفاده از سایت های عرضه نماینده دارو و اقلام بهداشتی برای شهروندان گفت: ممکن است در این سایت ها دارو های تقلبی به فروش برسد؛ چرا که هیچ مرجع رسمی در کشور بر فعالیت این قبیل سایت ها نظارت ندارد.

او اضافه نمود: فروش دارو در فضای مجازی در کشور جرم است و این موضوع خارج از چرخه نظارتی وزرات بهداشت و درمان واقع شده است.

سرهنگ رجبی گفت: در بعضی از مواقع نیز ممکن است سودجویان دارو های تاریخ مصرف گذشته را تاریخ زنی مجدد نمایند و آن ها را به هموطنان به فروش برسانند.

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران در بوشهر در خصوص قاچاق دارو گفت: از سال های گذشته برخورد با فروشندگان داروی قاچاق را انجام داده ایم و دستاورد هایی نیز داشته ایم.

او اضافه نمود: این فروش هم در فضای مجازی بوده است و هم در فضای حقیقی. در یک نقطه هم نیستند در نقاط و شهر های مختلفی این کار را انجام می دهند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: مسئولان مربوط پای کارند و با همت جمعی با فروشندگان داروی قاچاق قاطعانه برخورد می کنیم و معتقدیم که این کار شدنی است به ویژه در فضای مجازی.

در همین رابطه سعید نمکی وزیر بهداشت در گفت وگو با درباره فروش دارو در فضای مجازی (اینستاگرام) گفته بود: مردم فقط دارو ها را از داروخانه ها تهیه نمایند و به فروش دارو در فضای مجازی اعتماد ننمایند؛ در صورت مشاهده دارو در فضای مجازی، با سامانه 190 وزارت بهداشت تماس بگیرند و تخلف را اعلام نمایند.

در خاتمه با توجه به مطالبی که در این گزارش عنوان شد، باید دید که انتها فعالیت دلالان دارو در فضای مجازی به کجا خواهد رسید و چه زمانی شاهد ریشه کن شدن دلالی در حوزه دارو خواهیم بود.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 741

به "واکنش پلیس به کوچ دلالان ناصرخسرو به اینستاگرام، شناسایی 120 هزار لینک و تشکیل 195 پرونده برای برخورد با داروفروشان در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پلیس به کوچ دلالان ناصرخسرو به اینستاگرام، شناسایی 120 هزار لینک و تشکیل 195 پرونده برای برخورد با داروفروشان در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید