هشدار یوروپل در خصوص واکسن های تقلبی کرونا

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، در حالی که واکسیناسیون سراسری در بعضی کشورهای اروپایی شروع شده، رئیس پلیس اروپا (یوروپل) در خصوص ورود واکسن های تقلبی کرونا به بازار هشدار داد.

هشدار یوروپل در خصوص واکسن های تقلبی کرونا

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، طی روزهای اخیر شماری از کشورهای اروپایی فرایند واردات واکسن کرونا و واکسیناسیون سراسری را آغاز نموده اند. در چنین شرایطی پلیس اروپا هشدار داده است که دولت ها مراقب واکسن های تقلبی باشند زیرا این واکسن ها می توانند برای سلامتی خطرناک باشند.

در همین رابطه کاترین دوبول رئیس آژانس اجرای قوانین اتحادیه اروپا موسوم به یوروپول در گفت وگو با نشریه مورگن پست آلمان هشدار داد که اکنون سازمان های جنایی سعی در استفاده از کمپین واکسیناسیون علیه کووید 19 برای وارد کردن واکسن های تقلبی دارند.

وی که پیشتر رئیس پپلیس فدرال بلژیک بوده گفت: ما قبلاً هشدار به کشورهای عضو ارسال نموده ایم و از آنها خواسته ایم که بسیار هوشیار باشند. خطر واقعی وجود دارد که گروه های جنایتکار در کوشش باشند از احتیاج به واکسن برای جرایم خود سوءاستفاده نمایند.

به گفته وی، این کلاهبرداری ممکن است به یکی از دو شکل باشد: یا واکسن سفارش داده می گردد و هزینه آن پرداخت می گردد و هرگز تحویل داده نمی گردد یا واکسن های ارائه شده جعلی هستند.

رئیس یوروپل با بیان این که حمل و نقل واکسن هایی که برای استفاده در اتحادیه اروپا مورد تأیید قرار گرفته، تحت تدابیر امنیتی بالا انجام می گردد، اضافه نمود: بنابراین برای مجرمان سخت خواهد بود که دست بر روی واکسن واقعی بگذارند اما این مانع از کوشش آنها نمی گردد. طی هفته های گذشته پیشنهادات واکسن برای فروش در شبکه های اجتماعی آغاز شده است. اگر کلاهبرداری ناشی از عدم تحویل واکسن باشد، تنها اثر سوء آن، زیان اقتصادی است اما فروش واکسن جعلی بسیار خطرناک تر است.

دو بول هشدار داد: اگر کسی قربانی چنین تقلبی گردد، این می تواند پیامدهای جدی برای سلامتی اش داشته باشد. در اولین موج همه گیری کرونا، سارقان ماسک های صورت را هدف قرار داده بودند. دی بول گفت: این مسئله اکنون برای واکسن نیز خطر ایجاد می نماید.

یوروپول در کوشش است نقاط احتاقتصادی را که در آنها به ویژه خطر جرایم جنایی زیاد است شناسایی کند و سپس به مقامات ملی هشدار دهد. همچنین همکاری ویژه پلیس اتحادیه اروپا برای محافظت از حمل و نقل واکسن ها در نظر گرفته شده است.

حمل و نقل واکسن ها در وهله اول توسط شرکت اچ. اسرس (H. Essers) مستقر در لیمبورگ سازماندهی می گردد که دارای 600 کامیون یخچال دار و ایمن است تا واکسن ها را از کارخانه فایزر در در نزدیکی مشلن بلژیک به فرودگاه ها یا مراکز توزیع در هر یک از کشورها منتقل کند. از آنجا طبق برنامه های هر دولت اروپایی، محموله ها با توجه به توافق کشور عضو با اسکورت امنیتی ارائه شده توسط پلیس و یا ارتش، به مراکز واکسیناسیون این کشورها اعزام می شوند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6611

به "هشدار یوروپل در خصوص واکسن های تقلبی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار یوروپل در خصوص واکسن های تقلبی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید