هشدار لاوروف درباره امکان کارشکنی در فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: هواداران سرنگونی دولت سوریه سعی دارند در کار کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو خلل ایجاد نمایند تا بعد از شکست این کمیته بتوانند اقدامات مداخله جویانه خود در این کشور را توجیه نمایند.

هشدار لاوروف درباره امکان کارشکنی در فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت که سرنگونی دولت قانونی در سوریه هواداران چندان کمی ندارد که کوشش می نمایند در کار کمیته قانون اساسی سوریه خلل ایجاد نمایند.

وی گفت: خطر شکست کمیته قانون اساسی سوریه همواره وجود دارد، برای اینکه افراد زیادی هوادار این هستند تا فرایند حل وفصل سیاسی اوضاع در سوریه با شکست روبرو گردد و آنها توجیهی برای اقدامات خویش، از جمله امکان مداخله نظامی در امور سوریه و تحقق خواسته همیشگی خود برای سرنگونی دولت قانونی این کشور را به دست آورند.

لاوروف اضافه نمود: دومین نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو در حال آماده سازی است و این نشست در ترکیب کامل این کمیته و برای تهیه پیش نویس قانون اساسی این کشور تشکیل خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه همچنین از سازمان ملل خواست تا از کوشش برای مداخله در کار این کمیته جلوگیری کند.

لاوروف تأکید کرد: خطر مداخله خارجی در فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه و خطر تحمیل تصمیمات بر طرف های سوری از خارج بسیار جدی است. همتایان ما در سازمان ملل از جمله دبیرکل و نماینده ویژه ایشان در امور سوریه (پدرسن) وظیفه دارند مانع از تحقق چنین کوشش هایی شوند.

وزیر خارجه روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که در اوایل ماه دسامبر بتواند با گیر پدرسن نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه ملاقات کند.

وی گفت: در اوایل ماه دسامبر قرار است چند رویداد چندجانبه درباره سوریه برگزار گردد و مسلماً ما امیدوار هستیم که شرایط برای ملاقات و گفت وگو با گیر پدرسن فراهم گردد.

+

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1550

به "هشدار لاوروف درباره امکان کارشکنی در فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار لاوروف درباره امکان کارشکنی در فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید