نگرانی فراوری کنندگان خودروهای الکتریکی از اتمام ذخایر نیکل

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران: با توجه به اینکه در سال های اخیر خودروهای برقی و الکتریکی تحت تأثیر نگرانی های زیست محیطی درخصوص افزایش گرمایش زمین، گازهای گلخانه ای و سمی و همچنین آلودگی هوا در کلانشهرها و مسائل متعددی که برای محیط زیست، اکوسیستم زمین و سلامتی انسان و حیوان ایجاد می نماید، از توجه خاصی برخوردار شده اند و دولت های متعددی در دنیا نیز تصمیم گرفته اند که با ارائه طرح های تشویقی به شرکت های فراوریکننده این محصولات و همچنین شهروندان خود، فراوری و خرید و فروش وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

نگرانی فراوری کنندگان خودروهای الکتریکی از اتمام ذخایر نیکل

به گزارش خبرنگاران، به نقل از بلومبرگ؛ اما بسیاری از شرکت های فراورینماینده خودروهای برقی از جمله تسلاموتورز آمریکا که بدون شک یکی از بزرگترین و پیشگامان سازندگان خودروهای برقی و پاک در دنیا به شمار می رود، از احتمال کبود و اتمام زودهنگام منابع و ذخایر نیکل که در تامین باتری های مورداحتیاج خودروهای برقی نقش اساسی و مهمی دارد، به شدت ابراز نگرانی نموده اند.

پیتر برادفورد، مدیر ارشد اجرایی گروه مستقل استخراج و فراوری نیکل، که یکی از اعضای ارشد هیات زنجیره تامین باتری های مخصوص خودروهای برقی نیز به شمار می رود، خاطرنشان نموده است که منابع نشان می دهد ذخایر نیکل در صورت افزایش استقبال از خودروهای برقی و همچنین رشد روند استخراج این فلز تا پنج سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین اضافه نمود: ذخایر نیکل با تمام ظرفیت خود در آمریکای شمالی درحال استخراج و بهره برداری هستند و از طرفی انتظار می رود که کارخانه جدید دیگری در چین نیز بهره برداری گردد تا بتواند جوابگوی احتیاج بازارهای دنیای به تامین این فلز ارزشمند و مهم در تامین باتری های بزرگ و مخصوص خودروهای اکتریکی باشد.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت خودرو بر این باورند که کمبود منابع و ذخایر نیکل بزرگترین ریسک در توسعه خودروهای برقی به شمار می رود و آینده درخشانی که پیش تر برای خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست پیش بینی شده بود، را تهدید می نماید.

بسیاری از کشورهای دنیا قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به فراوری انبوه برسانند. بنابراین بسیاری از شرکت های خودروسازی در دنیا عزم خود را برای فراوری انبوه خودروهای برقی جزم نموده و از برنامه های خود بدین منظور رونمایی نموده اند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر دنیا به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و فراوری خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی نمایند.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، فراوری و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتاً تا دهه 2040 میلادی ممنوع و متوقف اعلام نمایند.

این مطلب برایم مفید است

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 629

به "نگرانی فراوری کنندگان خودروهای الکتریکی از اتمام ذخایر نیکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی فراوری کنندگان خودروهای الکتریکی از اتمام ذخایر نیکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید