نوشیدنی های رژیمی به اندازه نوشابه های قندی برای قلب مضر هستند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، انتخاب/کم کردن نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های گازدار و آب میوه و جایگزین کردن آن ها با نوشیدنی های شیرین شده مصنوعی، هیچ کاری برای سلامت قلب انجام نمی دهند.

نوشیدنی های رژیمی به اندازه نوشابه های قندی برای قلب مضر هستند

یک مطالعه جدید نشان داد که خطر ابتلا به بیماری قلبی در افرادی که نوشیدنی هایی با شیرین نماینده های کم یا بدون کالری مصرف می نمایند، در مقایسه با افرادی که به هیچ وجه نوشیدنی های شیرین نمی نوشند، بالاست.

برای این مطالعه، محققان داده های 104،760 شرکت نماینده را آنالیز کردند، یک مطالعه آنلاین در حال اجرا در فرانسه در فواصل منظم شش ماهه که در آن شرکت نمایندگان رژیم غذایی، فعالیت بدنی و شرایط سلامتی خود را ثبت می نمایند.آنها دریافتند که شرکت نمایندگانی که از نوشیدنی های شیرین استفاده می نمایند بیشتر در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی قرار دارند که البته جای تعجب نیست، زیرا مصرف قند با تعداد زیادی از مسائل سلامتی در ارتباط است.با این حال، آنها همچنین دریافتند که کسانی که نسخه های رژیمی نوشیدنی های شیرین مصرف می نمایند (حاوی موادی مانند آسپارتام ، استویا و سوکرالوز) در مقایسه با سایر همسالان خود که به هیچ وجه نوشیدنی های شیرین مصرف نمی نمایند، به همان اندازه در معرض خطر بیماری های قلبی قرار دارند.البته محدودیت های زیادی برای این تحقیق وجود دارد. از طرف دیگر، به طور مستقیم ثابت نمی گردد که شیرین نماینده های مصنوعی خطر بیماری قلبی را افزایش می دهند. این تحقیق همچنین تفاوت بین انواع مختلف شیرین نماینده های مصنوعی را که ممکن است تأثیرات یکسانی نداشته باشند، آنالیز ننموده است.

شیرین نماینده های مصنوعی می توانند اشتها را افزایش دهند، هضم غذا را مختل نموده و میل به غذاهای شیرین را افزایش دهندطبق تحقیقات FDA، تحقیقات گسترده نشان می دهد که شیرین نماینده های مصنوعی برای مصرف بدن بی خطر هستند و آنالیز ها نشان می دهد اکنون افراد بیشتری شیرین نماینده های بدون کالری را به شکر معمولی ترجیح می دهند.با مصرف در حد اعتدال آن ها، می توان برای کاهش کالری افرادی که سعی در کاهش وزن دارند استفاده کرد. در بعضی موارد، مصرف شیرین نماینده های مصنوعی ممکن است برای افراد دیابتی نیز مفید باشد.مصرف نوشیدنی های شیرین به طور قابل توجهی در خطر ابتلا به دیابت نوع 2 نقش دارد. در مقابل، شیرین نماینده های مصنوعی این کار را نمی نمایند.اما به گفته کارشناسان ، آنها سالم محسوب نمی شوند و ممکن است خطرات دیگری نیز داشته باشند.بعضی شواهد نشان می دهند که شیرین نماینده های مصنوعی می توانند اشتها را افزایش دهند، هضم غذا را مختل نموده و حتی هوس شدیدتری برای خوردن غذاهای شیرین ایجاد نمایند.

در نتیجه، اگرچه ممکن است نوشابه و سایر نوشیدنی ها برای کاهش وزن یا کنترل دیابت نسبت به مواد قندی کامل ترجیح داده شوند، اما از نظر یک متخصص تغذیه جایگزین ایده آل همواره آب است نه سایر نوشیدنی های شیرین.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همگردی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6290

به "نوشیدنی های رژیمی به اندازه نوشابه های قندی برای قلب مضر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدنی های رژیمی به اندازه نوشابه های قندی برای قلب مضر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید