نمایشگاه گروهی عکس سیل خوزستان در اهواز برپا می شود

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران/خوزستان نمایشگاه گروهی عکس سیل خوزستان با 50 عکس از 17 عکاس، روز جمعه 22 آذر 98 در گالری انجمن هنرهای تجسمی خوزستان برپا می شود.

نمایشگاه گروهی عکس سیل خوزستان در اهواز برپا می شود

در این نمایشگاه آثاری از امین نظری، یلدا معیری، امیر عبیداوی، مهدی قنواتی، مرتضی جابریان، مصطفی غلام نژاد، علی محمدی، مهدی پدرام خو، علی معرف، سید حامد موسوی، مازن هواشم، مصطفی عبیداوی، مهناز دژبان، آیه دشت بزرگ، فاطمه یارعلی، محمد سواری و احمد کاقتصادی به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزار خبرنگاران، در بیانیه این نمایشگاه آمده است: سیل خوزستان سبب خسارات و زیان های اقتصادی زیادی شد که با یک کلیک در فضای مجازی می توان به راحتی به این اعداد و ارقام دست یافت، اما چیزی که ما عکاسان مستند اجتماعی را بر آن داشت تا هر چه بیشتر و جدی تر این واقعه را ثبت کنیم، زیان های انسانی، فرهنگی و اجتماعی این سیل است که به راحتی و با یک جستجوی ساده به دست نخواهد آمد. سیل سبب شد عکاسان ایرانی از نزدیک با درد و رنج مردم خوزستان و مسایل و مشکلاتی که از قبل نیز وجود داشت، آشنا شوند و عکاسان بومی استان با نگاهی دوباره و شناخت عمیق تر زوایای پنهان آن را نشانه فرایند. سیل خوزستان محبت، بزرگواری و همدلی مردم این سرزمین از اقوام مختلف را دوباره به رخ مان کشید و یادمان آورد که خوزستان اگرچه خیلی از امکانات را ندارد اما مردمی دارد که در خشک ترین و غبارآلودترین شرایط، دلی به وسعت دریا دارند. سیل یادمان آورد، استان خوزستان سال ها است به عنوان یکی از مظلوم ترین استان های ایران همچنان زنده و پویا، قطب اقتصادی کشور و یکی از سرزنده ترین استان های کشور است. خوزستانی که سال ها خشکی کارونش، هوای پرگرد و غبارش و گرمای سوزاننده اش را تحمل کرد تا امروز کارونش را پرآب و سرزنده ببیند، هرچند که این پرآبی و زیبایی به قیمت به گل نشستن خانه های بسیار و به غم نشستن دل های بسیاری تمام شد، اما نمی شود از برق شادی و شعف چشم های مردمان از لرزه های کارون زیر پیکر پل سفید چشم پوشید.

خوزستان از نخل های بار بر زمین ریخته اش، تا گندم های تا کاکل در آب نشسته اش، از گاومیش های بی قرارش تا زنان دل آشوبش،از مردان بغض کرده تا کارون خشمگین اش، از خانه های آب گرفته تا دل های لبالب از غم اش، همه و همه سوژه عکاسان مستند اجتماعی است و ما در این نمایشگاه سعی کردیم با این بغض و پریشانی و آشوب و خشم صادقانه رفتار کنیم.

نمایشگاه عکس سیل خوزستان ساعت 18در گالری انجمن هنرهای تجسمی خوزستان به نشانی، بلوار ساحلی شرقی، ضلع جنوبی موزه هنرهای معاصر اهواز، افتتاح خواهد شد و تا 27 آذر 1398 میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1675

به "نمایشگاه گروهی عکس سیل خوزستان در اهواز برپا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه گروهی عکس سیل خوزستان در اهواز برپا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید