نشنال اینترست: پیروزی آمریکا در جنگ افغانستان محال است

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، یک نشریه آمریکایی در یادداشتی با اشاره به تحریف جنگ افغانستان از سوی مقامات آمریکا، پیروزی واشنگتن در جنگ افغانستان را غیرممکن دانست.

نشنال اینترست: پیروزی آمریکا در جنگ افغانستان محال است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه آمریکایی نشنال اینترست در یادداشتی به قلم دانیل دیویس کارشناس سیاست خارجی، درباره امکان پیروزی نظامی آمریکا در افغانستان با استناد به گزارش روزنامه واشنگتن پست نوشت: مجموعه اسناد محرمانه منتشر شده نشان می دهد دولت های آمریکا یکی پس از دیگری در خصوص واقعیات جنگ در افغانستان به مردم خود دروغ گفته اند تا تصمیمات خود درباره این مناقشه را توجیه نمایند.

در ابتدای این یادداشت نویسنده با بیان اینکه 8 سال پیش در خصوص فریب افکار عمومی به مقامات و سیاستمداران وقت آمریکا هشدار داده، نوشت: در طول این مدت جنگ در افغانستان ادامه یافته و نظامیان آمریکایی بسیاری برای هدفی غیرقابل دسترس در این نبرد کشته شدند.

این یادداشت در ادامه ابراز امیدواری کرد که افشای گزارش واشنگتن پست باعث گردد دولت ترامپ برخلاف سیاست دولت های قبلی جنگ در افغانستان را انتها داده و نظامیان را به خانه بازگرداند.

نشنال اینترست با اشاره به سخنان دونالد رامسفلد وزیر دفاع اسبق آمریکا در سال 2002 پیرامون آنکه نظامیان آمریکا تا زمانی که ثبات و امنیت در افغانستان تحقق نیابد، خاک این کشور را ترک نخواهند کرد، ادامه داد: تنها مدتی بعد تعیین شد که هیچگاه نمی توان ثباتی را که منجر به خروج از این کشور گردد را ایجاد کرد و تقریبا تشخیص دوست از دشمن در افغانستان بسیار غیرممکن است.

این نشریه آمریکایی تاکید نمود: تحلیل واشنگتن پست، بر اساس نزدیک به دو هزار صفحه یادداشت و مصاحبه نشان می دهد که رهبران نظامی آمریکا در خصوص تشخیص دقیق دشمن در افغانستان دچار مشکل بوده و قادر نبودند بفهمند که القاعده دشمن است یا طالبان؟ و حتی در خصوص داعش نیز دچار تردید بودند؛ به طوریکه حتی رامسفلد در سال 2003 در این مورد چه کسانی دشمن هستند دچار تردید شده بود.

دیویس در ادامه یادداشت خود نوشت: رایان کراکر که یک سال به عنوان سفیر ایالات متحده در افغانستان بود، در سال 2016 در مصاحبه با مقامات دولت وقت آمریکا گفت که فساد در دولت افغانستان به حدی رسیده که به نظر می رسد غیرقابل حل کردن باشد.

این نشریه آمریکایی ادامه داد: بنابراین زمانی که در دولت اوباما و در بحبوحه انتخابات سال 2014 به دلیل فساد گسترده هر دو کاندیدای ریاست جمهوری ادعای پیروزی کردند، جان کری، وزیر خارجه وقت مجبور شد در این قضیه و برای جلوگیری از بحرانی شدن افغانستان پادرمیانی کند.

نشنال اینترست اضافه نمود: جای تعجب نیست که امروز و پس از گذشت ماه ها از آخرین انتخابات ریاست جمهوری، فساد چنان فرایند انتخابات را مختل نموده که هر دو نامزد بار دیگر مانند دوره های قبل مدعی پیروزی هستند.

نویسنده با اشاره به گزارش 86 صفحه ای خود از شرایط جنگ در افغانستان که توسط رسانه های آمریکایی منتشر شده بود، می گوید: در این گزارش صراحتاً گفتم که رهبران ارشد نظامی آمریکا به کنگره و مردم آمریکا در رابطه با شرایط موجود در افغانستان، دروغ گفته و حیقت را تحریف نموده اند.

این نشریه در انتها نوشت: همانگونه که گزارش واشنگتن پست تأیید می نماید، رهبران ارشد دولت از ابتدا و در همه مقاطع درگیری 18 ساله احتمال پیروزی در جنگ را غیرممکن می دانستند، اما تمامی 3 دولت گذشته در حالی که نظامیان آمریکایی در افغانستان کشته می شوند، سیاست منفعل داشته اند و افشاگری واشنگتن پست درباره شرایط افغانستان باید انتهای بر جنگ و اشتباهات گذشته باشد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1762

به "نشنال اینترست: پیروزی آمریکا در جنگ افغانستان محال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشنال اینترست: پیروزی آمریکا در جنگ افغانستان محال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید