میمون ها اجرای بازی های ویدئویی را یاد گرفتند!

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسلش گیر، یکی از طرح های جاه طلبانه ایلان ماسک ممکن کردن اتصال مغز انسان ها به رایانه ها و حذف دستگاه ها و سیستم های واسطه به منظور تسهیل کنترل رایانه ها با فرامین مغزی است. وی برای پیشبرد برنامه های خود در این زمینه شرکتی به نام نورالینک را تأسیس نموده تا توسعه این فناوری نوظهور را راهنمایی کند.

میمون ها اجرای بازی های ویدئویی را یاد گرفتند!

در تازه ترین آزمایش در این زمینه، نورالینک تراشه ای را در مغز یک میمون کار گذاشت تا این حیوان بتواند با کنترل ذهنی یک بازی ویدئویی را اجرا نموده و مراحل مختلف آن را تکمیل کند.

الون ماسک امیدوار است با ارتقای فناوری های ابداع شده در نورالینک در آینده ای نزدیک انسان برای اجرای فرمانی مختلف بر روی سیستم های رایانه ای نیازی به استفاده از انواع گوشی و رایانه نداشته باشد و ارتباط میان انسان و ماشین به وسیله انگشت و صدای انسان ها با اشغال پهنای باندی مختصر در مغز ممکن گردد.

مرحله نهایی این کار مبتنی بر طراحی یک رابط کاربری متصل نماینده مغز به ماشین خواهد بود که از سرعت و کیفیت لازم برخوردار خواهد بود. تراشه مورد استفاده بر روی مغز میمون ها متشکل از سیم های باریکی است که مغز این حیوان را به رایانه ای متصل کردند. نورالینک میخواهد این آزمایش را بر روی حیوانات دیگری مانند خوک ها نیز آزمایش کند.

در جریان این آزمایش دو میمون توانستند یک بازی ساده و ابتدایی پینگ پونگ را با همکاری هم اجرا نمایند. ماسک از ارائه جزئیات فنی بیشتر در خصوص این دستاورد خودداری نموده و این کار را به آینده موکول نموده است.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 7015

به "میمون ها اجرای بازی های ویدئویی را یاد گرفتند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میمون ها اجرای بازی های ویدئویی را یاد گرفتند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید