مقدار مصرف هر وسیله برقی اعلام شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران : آگاهی از اندازه مصرف برق هر وسیله برقی ضمن یاری به خانواده ها و کاربران برای انتخاب برترین زمان مصرف، راهکاری مطمئن در پایدار ماندن شبکه برق در همه ایام سال به خصوص ایام گرم است. آیا می دانید هر تجهیز چقدرمصرف برق دارد؟

مقدار مصرف هر وسیله برقی اعلام شد

به گزارش به نقل از ایرنا، شدت مصرف انرژی در کشورمان نسبت به میانه جهانی بسیاربالا تر است و این موضوع سبب شده تامین برق همیشه به یکی از دغدغه های متولیان تبدیل گردد درحالی که می توان با آگاهی از اندازه مصرف برق هر تجهیز برقی و انتخاب زمان مناسب برای بکارگیری آن ضمن کاهش شدت انرژی تامین برق کشورمان را هموارتر کرد.

با توجه به افزایش دمای هوا، احتمال افزایش مصرف برق وجود دارد که توصیه می گردد مشترکان از مصارف غیرضروری خودداری نمایند.

علاوه بر توصیه به خودداری از مصارف غیرضروری آگاهی از اندازه برقی که هر تجهیز استفاده می نماید گام بسیار مهمی در مدیریت مصرف و کاهش مصارف غیر ضروراست.

کیلووات مصرف لوازم الکترونیکی که می توان در ساعت پیک یا اوج مصرف از مدار خارج کرد شامل سرمایش مرکزی: 5 هزار وات، ماشین لباسشویی: 2هزار و 500 وات، کولر گازی: 2 هزارو 400 وات، ماشین ظرفشویی: 2 هزار وات، اتو بخار: هزار و 800 وات، سشوار: 1 هزار و 200 وات، اتو: 1 هزار و 100 وات، جاروبرقی: هزاروات، ماشین خشک کن لباس: هزار وات، اتو: هزار وات، سماور برقی: هزار وات، پلوپز: 800 وات، مایکروفر: 900 وات، کولر آبی: 600 وات است.

سایر لوازم هم شامل چرخ گوشت: 500 وات، غذاساز: 500 وات، کامپیوتر شخصی: 250 وات، تلویزیون پلاسما 42 اینچ: 280 وات، تلویزیون معمولی: 180 وات، چرخ خیاطی: 100 وات، پنکه: 80 وات، لامپ مهتابی: 40 وات، لامپ کم مصرف: 20 وات است که با مدیریت زمان استفاده از این وسایل ضمن کاهش مصرف می توان در قبض برق خود را هم کاهش داد.

با توجه به کاهش بارش ها در سال آبی جاری، افزایش کم سابقه دما در فصل بهار و افزایش مصرف برق، در هفته های گذشته قطعی برق در بعضی شهرهای کشور رخ داد.

این موضوع در شرایطی که آموزش ها مجازی است و امتحانات هم به صورت مجازی برگزار می گردد، برای خانواده ها مشکلاتی ایجاد کرد. بعلاوه به علت احتیاج به برق برای مراقبت از بیماران کرونایی، می توان با مدیریت مصرف، مانع از قطعی برق در روزها و ماه های آینده شد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 8854

به "مقدار مصرف هر وسیله برقی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدار مصرف هر وسیله برقی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید