میراث فرهنگی، صلح و توسعه پایدار

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، میراث فرهنگی ایران به معنی دستاورد چندین هزاره فرهنگ، تاریخ و تمدن یک ملّت سرنوشت ساز در تاریخ دنیا است. طی چند سال اخیر، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران با رویکرد بنیادی به موضوع فرهنگ در سطح بین الملل برای پویایی و صلح پایدار نقش آفرینی نموده است.

میراث فرهنگی، صلح و توسعه پایدار

افق رسالت این سازمان میراث بشری است به همین دلیل با ارایه و نمایش فرهنگ تاریخی مردم ایران در سطح بین الملل همیشه صلح پایدار برای ملّت ایران و مردم امروز دنیا به ارمغان آورده است.

شاخص ترین برنامه های سازمان میراث فرهنگی در تحقق توسعه پایدار فرهنگ امروز کشور ایران ثبت میراث دنیای در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی، میراث معنوی و نمایش آثار تاریخی ایران در موزه های بزرگ دنیا است. این سازمان اساسا از موضوع بنیادی فرهنگ و تمدن ملّی به سازمانی با رویکرد توسعه پایدار دنیای ارتقاء یافته است. در حقیقت، راه مصاحبه با بدنه اجتماعی سایر ملّت های دنیا را به وسیله گردشگری هموار ساخته است.

این سازمان تا آن حدود پیش رفته است که سوغات تمام گردشگران برای بازگشت به وطنشان پیام گرم مهمان نوازی، مهر و محبّت ایرانیان است. این پیام چنان در ساختار فرهنگ اجتماعی ملّت های بزرگ دنیا نفوذ نموده است که نقش مشخص کننده ای به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بخشیده است.

نقش و کارکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران تا آن حدود عمیق و تاثیر گذار شده است که هر گونه تبلیغات علیه مردم ایران را در سطح دنیا ناپایدار نموده است. شاهکار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران با حرکت بنیادی برای تحقق توسعه پایدار صلح دنیای تا آن حدود پیش رفته است که امروز فرهنگ ملّت بزرگ ایران برای دنیا بیش از هر زمان دیگر معنا و مفهوم پیدا نموده است.

در شرایط فرهنگی دنیا امروز، نقش و رسالت فرهنگی و اجتماعی منابع انسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بسیار سنگین تر و سخت تر از هر زمانی است. مجموعه ای از انسان های پرکوشش در بیابان ها و دور دست ها با جان و قلم و معرفت خود همیشه برای توسعه پایدار سرزمین ایران در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شبانه روز در کوشش هستند.

کوشش برای پایداری فرهنگ، میراثی است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران خود از تاریخ به ارث برده است و مجموعه این فرهنگ به این سازمان رسالتی متفاوت و پیچیده تر از گذشته بخشیده است. طی سالهای اخیر با برگزاری دهها نمایشگاه از آثار تاریخی موزه ملّی ایران باستان در موزه های سایر کشورها، ثبت میراث های متعدد دنیای و معنوی در فهرست میراث دنیای و کوشش برای حفظ، پویایی و معرفی صنایع دستی و گسترش سیستم های گردشگری به ویژه توسعه فرهنگ اکوتوریسم و بومگردی بزرگترین گام های توسعه در افق توسعه فرهنگ تاریخی سرزمین ایران حاصل شده است.

مجموع این دستاوردها، کشور ایران را پویا ساخته است و تداوم این کوشش ها، پایداری صلح و توسعه دنیا را وام دار میراث فرهنگی ایران خواهد نمود.

* مدیر پایگاه میراث دنیای منظر باستان شناسی ساسانی فارس؛ فیروزآباد و سروستان

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 472

به "میراث فرهنگی، صلح و توسعه پایدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث فرهنگی، صلح و توسعه پایدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید