موگرینی: بحران ونزوئلا باید از طریق گفت وگو حل شود، مداخله نظامی راه حل نیست

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم نقش آفرینی جامعه بین المللی در تسریع روند حل بحران ونزوئلا و جلوگیری از هرگونه مداخله نظامی در این کشور تأکید کرد.

موگرینی: بحران ونزوئلا باید از طریق گفت وگو حل شود، مداخله نظامی راه حل نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته که این اتحادیه مخالف هرگونه مداخله نظامی در اوضاع ونزوئلا است.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرده که پرهیز از هرگونه افزایش خشونت ها و حفظ سرعت اجرای فرایند سیاسی در ونزوئلا ضروری است.

موگرینی که در نشست گروه تماس بین المللی ونزوئلا در کاستاریکا صحبت می کرد، در ادامه گفت، بحران سیاسی در ونزوئلا باید از طریق گفت وگوهای صلح آمیز حل شود و نه از طریق مداخله نظامی.

وی ادامه داد: اولویت ما در حال حاضر جلوگیری از افزایش تنش ها و خشونت ها در ونزوئلا و آغاز هر چه سریعتر فرایند سیاسی در این کشور است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین تأکید کرد: جامعه بین المللی مسئولیت دارد و باید راهی پیدا کند تا بدون مداخله و بدون هرگونه تهاجم نظامی شرایطی برای آغاز اجرای فرایند سیاسی در ونزوئلا فراهم شود.

بنا بر این گزارش، گروه تماس بین المللی ونزوئلا اوایل سال جاری میلادی و پس از آغاز ناآرامی ها در ونزوئلا با طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا آغاز به کار کرد.

نمایندگان اتحادیه اروپا و هشت کشور انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، هلند، پرتغال، فرانسه و سوئد و هچنین چهار کشور از آمریکای لاتین از جمله بولیوی، کاستاریکا، اوروگوئه و اکوادور در این گروه حضور دارند.

پس از برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا و اعلام نتایج نهایی در بهمن ماه گذشته و البته بعد از سوگند یاد کردن نیکلاس مادورو به عنوان رئیس جمهور منتخب ونزوئلا، خوان گوایدو که ریاست مجمع ملی این کشور را برعهده داشت، خود را رئیس جمهور این کشور خواند و با حمایت های علنی آمریکا ضمن به راه انداختن آشوب ها و اعتراض هایی علیه دولت مادورو، خود را رهبر مخالفان خطاب کرد و سعی کرد علیه دولت قانونی ونزوئلا کودتا کند.

علاوه بر این، وی روز شنبه با انتشار فیلمی در شبکه های اجتماعی از ارتش و مقامات نظامی ونزوئلا خواسته بود تا دست از حمایت خود از مادورو بردارند و به کودتای نظامی جدیدی که برنامه ریزی کرده بود ملحق شوند که این توطئه ساعاتی بعد با مداخله نیروهای امنیتی و وزارت دفاع و ارتش ونزوئلا که حاضر به حمایت از گوایدو نشده بودند، خنثی شد.

حالا پس از شکست این کودتای اخیر و اعتراف شخص گوایدو به این شکست، مقامات آمریکایی در روزهای گذشته مدام از آمادگی واشنگتن برای استفاده از گزینه نظامی علیه ونزوئلا به بهانه آنچه که برقراری دموکراسی خوانده اند، سخن به میان آورده اند. (جزئیات بیشتر)

در شرایطی که واشنگتن و برخی متحدانش سعی در ایجاد آشوب و تغییر نظام در ونزوئلا دارند، روسیه، چین، ترکیه، ایران ،کوبا و برخی کشورهای دیگر حمایت خود را از رئیس جمهور قانونی ونزوئلا اعلام کرده اند.

.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 427

به "موگرینی: بحران ونزوئلا باید از طریق گفت وگو حل شود، مداخله نظامی راه حل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موگرینی: بحران ونزوئلا باید از طریق گفت وگو حل شود، مداخله نظامی راه حل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید