مقایسه عملکرد مربیان استقلال در 6 سال گذشته، کدام مربی پیروز تر بود

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، از آخرین قهرمانی آبی پوشان در لیگ برتر 6 فصل می گذرد و طرفداران این تیم نگران هستند که مبادا این سال ها طولانی تر گردد.

مقایسه عملکرد مربیان استقلال در 6 سال گذشته، کدام مربی پیروز تر بود

* آخرین قهرمانی

آخرین باری که آبی ها جام قهرمانی را در لیگ برتر بالای سر بردند، فصل 92-91 بود. استقلال در دوازدهمین دوره از مسابقات لیگ برتر با راهنمایی امیر قلعه نویی و مدیریت علی فتح الله زاده فاتح لیگ برتر شد و این قهرمانی تا به امروز آخرین قهرمانی آنها در این مسابقات است. استقلال پس از آن قهرمانی هرگز نتوانست بالا بردن جام را تکرار کند و بهترین مقام این تیم نایب قهرمانی مسابقات در لیگ شانزدهم بود.

* همه مربیان بعد از قهرمانی

برای استقلال در شش فصل گذشته امیر قلعه نویی (2 فصل)، پرویز مظلومی (یک فصل)، علیرضا منصوریان (یک فصل و 7 بازی)، شفر (قدری کمتر از دو فصل) و فرهاد مجیدی (3 بازی) نقش سرمربی را ایفا کردند. در واقع باید فصل های سیزدهم و چهاردهم را به قلعه نویی، فصل پانزدهم را به مظلومی، فصل شانزدهم را به منصوریان و فصل های هفدهم و هجدهم را هم به شفر نسبت داد.

* سقوط بعد از قهرمانی

استقلال پس از قهرمانی در فصل 92-91، در لیگ سیزدهم نیز با امیر قلعه نویی حاضر شد که در آن دوره از مسابقات نه تنها نتوانست از عنوان قهرمانی اش دفاعی کند، بلکه بعد از چهار تیم فولاد، پرسپولیس، سپاهان و نفت تهران روی پله پنجم نهاده شد. استقلال در آن فصل 54 امتیاز گرفت ولی یک امتیاز از این تیم کسر شد و امتیاز 53 برای آنها در جدول محاسبه شد. گرچه حتی بدون کسر امتیاز هم صندلی استقلال بالاتر از پنجم قرار نمی گرفت.

* بدترین استقلال بعد از قهرمانی

آبی ها چهاردهمین دوره از مسابقات لیگ برتر را هم با راهنمایی قلعه نویی استارت زدند. این تیم در فصل 94-93 نه تنها مقامی بهتر از فصل گذشته اش به دست نیاورد، بلکه با یک رتبه نزول لیگ را در صندلی ششم به اتمام رساند که این بدترین نتیجه آنها بعد از آخرین قهرمانی شأن است. استقلال با 47 امتیاز بعد از سپاهان، تراکتورسازی، نفت تهران، ذوب آهن و فولاد در این رتبه نهاده شد تا این آخرین سال حضور امیر قلعه نویی (تا امروز) در استقلال باشد.

* خانه تکانی در لیگ پانزدهم

باشگاه استقلال فصل پانزدهم خانه تکانی کرد و با مدیر و مربی جدیدی وارد مسابقات شد. پرویز مظلومی انتخاب افشارزاده بود و استقلالی ها که در بدنه تیم هم دست به جوانگرایی زده بودند، در حالی که تا آخرین روزها شانس قهرمانی داشتند در سرانجام با 52 امتیاز بعد از استقلال خوزستان و پرسپولیس در صندلی سوم نهاده شدند.

* بهترین استقلال بعد از قهرمانی

آبی ها در فصل شانزدهم باز هم دست به تغییراتی زدند و ابتدا منصوریان روی نیمکت داغ این تیم جانشین مظلومی شد و سپس سیدرضا افتخاری جای بهرام افشارزاده را گرفت. این بهترین سال استقلال بعد از آخرین قهرمانی اش بود. آبیها در فصل شانزدهم توانستند نایب قهرمان لیگ شوند. این نتیجه در حالی برای استقلال شکل گرفت که آنها شروع خوبی در این فصل نداشتند و رفته رفته تیم شأن شکل گرفت. این نتیجه وقتی ارزشمندتر به نظر می رسد که دیده می گردد استقلالی ها در نیم فصل دوم با محرومیت از جابجایی روبرو شدند و منصوریان با پنجره بسته جابجاییی و به کارگیری چند بازیکن جوان تیمش را در این صندلی قرار داد.

* بیشترین پیروزی و بهترین خط حمله

آبی پوشان در آن فصل 16 پیروزی هم به دست آوردند که این بیشترین تعداد پیروزی آنها در شش فصل اخیر است. همچنین آنها در آن فصل 45 بار گلزنی کردند تا بهترین آمار گلزنی در شش فصل گذشته را هم در همان سال ثبت نموده باشند.

* حضور شفر و عادت به کم گل خوردن

استقلالی ها لیگ هفدهم را پرتلاطم و پر التهاب شروع کردند و منصوریان در هفته هفتم از این تیم جدا شد تا شفر جانشینش گردد. این تیم در نخستین فصل سرمربیگری شفر پس از پرسپولیس و ذوب آهن با 52 امتیاز در رتبه سوم جدول نهاده شد. مثبت ترین تغییری که شفر در استقلال ایجاد کرد، کم گل خوردن آبیها بود. عادت خوبی که در فصل هجدهم هم با این تیم همراه بود.

* شفر و فرجامی ناخوش

استقلال در فصل هجدهم هم کارش را با شفر شروع کرد و این مربی آلمانی تنها در 3 هفته سرانجامی همراه آبی پوشان نبود. استقلال فصل هجدهم را هم در حالی به اتمام رساند که نتوانست رتبه ای بهتر از صندلی سومی به دست آورد. آبی ها بعد از پرسپولیس و سپاهان با 57 امتیاز در رده سوم نهاده شدند تا همچنان بهترین عملکرد آنها بعد از آخرین قهرمانی شأن به فصل شانزدهم و با مربیگری علیرضا منصوریان به دست آمده باشد. آن هم با پنجره جابجاییی بسته.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 474

به "مقایسه عملکرد مربیان استقلال در 6 سال گذشته، کدام مربی پیروز تر بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه عملکرد مربیان استقلال در 6 سال گذشته، کدام مربی پیروز تر بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید