معتمدی: ماهواره سنجشی با دقت یک متر تا پنج سال آینده ساخته خواهد شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: تا پنج سال آینده یک ماهواره سنجشی با وزن 200 کیلو و دقت یک متر ساخته خواهد شد.

معتمدی: ماهواره سنجشی با دقت یک متر تا پنج سال آینده ساخته خواهد شد

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، سیداحمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر در هجدهمین کنفرانس ملی هوافضای ایران که صبح امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردید، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر تنها دانشگاهی است که دانشکده هوافضا و پژوهشگاه فضایی دارد همچنین از سال گذشته پردیس های تخصصی را در کنار هم قرار داده تا راندمان کار در این حوزه بالاتر رود به نحوی که امروز پردیس هوافضا در کنار دانشکده های مهندسی دریا و مکانیک در جهت تقویت این حوزه فعالیت می نماید.

وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل عدم تامین منابع اقتصادی پروژه های ملی که به این دانشگاه سپرده شده بود مثل ساخت هواپیما 120 نفره همچنان مسکوت مانده و امیدواریم هر چه زودتر منابع اقتصادی آن تامین گردد.

معتمدی در مورد ماهواره پیغام نیز گفت: ماهواره پیغام یک 11 سال زمان برد و بیش از 100 نفر روی آن کار کردند و شاید مهمترین دستاوردش تربیت نیروی انسانی کارآمد بود و یک تجربه خوب در کشور ایجاد شد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: این ماهواره طی چند دقیقه پرتاب خود عملکرد خوبی داشت، اما با اشکالاتی که در پرتابگر به وجود آمد نتوانست ماموریت خود را به خاتمه برساند.

وی با بیان اینکه قرارداد ساخت ماهواره جدید با سازمان فضایی امضا شده است، اظهار کرد: نزدیک به یک سال است که بر روی جزئیات آن کار شده و با وجود اینکه ما می خواستیم یک گام به جلوتر حرکت کنیم، اما تصمیم بر این شد که مجددا یک ماهواره سنجشی، اما با دقت بالاتر نسبت به قبلی ساخته گردد.

معتمدی توضیح داد: این ماهواره 200 کیلو وزن خواهد داشت و دقت آن یک متر است که نسبت به مدل قبلی ارتقای زیادی یافته، زیرا ماهواره پیغام دقت 40 متری داشت.

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: اگر بتوانیم در ساخت و پرتاب ماهواره جدید تا پنج سال آینده پیروز شویم کشور در این حوزه یک گام مهم برداشته و ما کوشش می کنیم تا به صورت جدی بر روی این پروژه کار کنیم.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1998

به "معتمدی: ماهواره سنجشی با دقت یک متر تا پنج سال آینده ساخته خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معتمدی: ماهواره سنجشی با دقت یک متر تا پنج سال آینده ساخته خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید