معترضان در هائیتی خواهان قطع ارتباط این کشور با آمریکا شدند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، با افزایش اعتراضات در هائیتی، نخست وزیر این کشور قول داد با فساد و سوء مدیریت مبارزه کند.

معترضان در هائیتی خواهان قطع ارتباط این کشور با آمریکا شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با شدت دریافت اعتراضات ضد فساد دولتی در هائیتی، شعارهای معترضین رنگ و بوی ضد آمریکایی گرفته است. نخست وزیر هائیتی به مردم قول داد با فساد مبارزه خواهد نمود.

به نوشته روزنامه دیلی هرالد روز یکشنبه به دنبال تداوم و شدت یافتن اعتراضات در هائیتی، جوونل مویس نخست وزیر این کشور از مخالفانش خواست از طریق گفت وگو مسائل را با وی درمیان بگذراند و قول داد تحقیقاتی را در خصوص هدر رفتن 2 میلیارد دلار ناشی از برنامه تخفیف نفتی به شرکت پتروکارائیب ترتیب دهد.

فساد و سوء مدیریت در اقتصاد هائیتی دلیل اصلی اعتراضات از 7 فوریه سال جاری است. از شروع اعتراضات و درگیری ها بسیاری از دیپلمات ها و بازدیدکنندگان خارجی حتی بعضی مردم هائیتی، این کشور را ترک کردند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی جی تی ان روز شنبه گروهی 131 نفری از توریست های کانادایی از طریق هلیکوپتر این کشور را ترک کردند.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این اعتراضات علل دیگری نیز دارد. به نوشته این خبرگزاری، یکی از رهبران معترضین در جمع خبرنگاران گفت: می خواهیم جدایی کامل کشورمان را از آمریکا اعلام کنیم، ما اشغال شدن توسط آمریکا را چشیدیم، ما دیگر این مسئله را تحمل نمی کنیم.

معترضین مویس را عروسک خیمه شب بازی آمریکا دانسته و پرچم این کشور را به آتش کشیدند. پلیس با استفاده از گاز اشک آور آن ها را پراکنده کرد. در بعضی نقاط این کشور درگیری ها بالا گرفت و 7 کشته برجای گذاشت.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 315

به "معترضان در هائیتی خواهان قطع ارتباط این کشور با آمریکا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان در هائیتی خواهان قطع ارتباط این کشور با آمریکا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید