معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: کلید توسعه پژوهش سرمایه گذاری بخش خصوصی است ، دولت شریک خوبی برای سرمایه گذاری نیست

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، سورنا ستاری کلید حوژه پژوهش و توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور را در سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: کلید توسعه پژوهش سرمایه گذاری بخش خصوصی است ، دولت شریک خوبی برای سرمایه گذاری نیست

به گزارش از، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با بیان اینکه فراهم کردن محیط و اکوسیستم مناسب و توسعه فرهنگی عامل اصلی شکل گیری اقتصاد دانش بنیان است در حالی که در اقتصاد نفتی عامل محوری پول است .

وی اضافه نمود: در این میان تفاوت جدی اقتصاد دانش بنیان با اقتصاد نفتی در حجم قابل توجه ارزش اضافه نموده و درآمد بالای صادراتی با سرمایه گذاری اندک آن است.

ستاری توضیح داد : در واقع باید برای تک تک آحاد یک جامعه کارآفرینی ارزش باشد و این روحیه که همه سازمان و بخش ها افتخارشان بستن یک کسب و کار با هر عنوان باشد خود معضلی جدی برای توسعه و ارتقا فضای کسب و کار است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شکل گیری سیستمی برای حمایت از فرزندان این جامعه و تقویت توانمندی و تخصص آنها در توسعه کشور و ارتقا اشتغال و رونق فراوری ضرورتی برای حفظ و ماندگاری این نیروی انسانی در استان است.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری فقط یک محیط کسب و کار است ، اضافه نمود : دلیلی ندارد که حتما یک فضای فیزیکی باشد هر فردی که ایده و اختراعی دارد در هر جای کشور و استان باید تواند از تسهیلات و امکانات آن استفاده کند و در واقع کل شهر پارک است.

ستاری ادامه داد : وقتی شهر هوشمند و فناور استارت آپی داشته باشیم همه مباحث و مسائل ، فرصتی برای اشتغال است چنانکه استارت آپ ها ها نوعی تفکر فرهنگی برای حل معضلات و استفاده از معضلات برای ایجاد شغل و توسعه می باشند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوربا بیان اینکه آموزش در شهر هوشمند امری مهم است، اضافه نمود: در واقع ساکنان این شهر هر روز تحت آموزش های جدید قرار می گیرند و از امکانات و ظرفیت های آن بهره می گیرند.

وی کلید حوژه پژوهش و توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور را در سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست و گفت : ما با سرمایه گذاری دولت در بخش پژوهش به جایی نمی رسیم وقتی نتیجه مطلوب می گیریم که به ازای هر ریال سرمایه گذاری دولت چندین برابر توسط بخش خصوصی هزینه و سرمایه گذاری شود.

ستاری با تاکید بر اهمیت و اقتصادی بودن سرمایه گذاری در این حوزه گفت : شرکت های استارت آپی که امروز بزرگ شده اند دو سال و سه سال قبل نبودند و کسانی که تصمیم دریافتد در این حوزه سرمایه گذاری نماینددر واقع دارای شم اقتصادی بالایی بودند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری باید توسط بخش خصوصی و با استفاده از تسهیلات دولتی باشد اما نباید دولت سهام دار شود، زیرا دولت شریک خوبی برای سرمایه گذاری نیست و فقط باید در راستای درست کردن اکو سیستم کسب و کار اقدام نماید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه این شرکت ها با مشکلاتی اعم از بیمه و گمرک و غیره مواجهند که برخی بسیار جزئی است و باید کوشش شود این مسائل حل شده تا محیط کسب و کار برای این بخش ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه اگر کارآفرین محترم و کارآفرینی مقدس شمرده شود کسی اجازه نمی دهد به خود که کرکره واحد کارآفرینی را پایین کشیده و یا آنها را به اشکال مختلف اعم از دریافت مالیات و بیمه و غیره تحت فشار بگذارد زیرا این فرد ،کارآفرین و ایجاد نماینده اشتغال ، رونق اقتصادی و انسانی مفید و با ارزش برای جامعه محسوب می شود.

ستاری گفت : برای ایجاداین فضا باید همه بخشها اعم از بانک ها،بیمه ها ، ادارات اماکن، شهرداری و بسیاری سازمان ها و دستگاه هایی که در فضای کسب و کار دخیل و موثر هستند در راستای بهبود این فضا نه ایجاد، گیر و مشکل حرکت نمایند.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی پتانسیل بالایی در حوزه فناوری و شرکت های دانش بنیان شامل نیروی انسانی ، ظرفیت های مرزی گسترده ، فرهنگ کارآفرینی قوی است ، از آمادگی کامل معاونت علمی ریاست جمهوری برای تبدیل مشهد به شهری نوآور ، فناور و هوشمند اطلاع داد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور توضیح داد : امروز بسیار مهم است که سیستم اقتصاد سنتی در کسب و کار بداند که باید روی جوانان نخبه و دانش آموخته و متخصص سرمایه گذاری کند نه آنکه جلوی آنان بایستد یک روز با فیلترینگ و روزی با قوانین دست و پاگیر و غیره که در این صورت خواهد باخت.

وی اضافه نمود : هر روز شاهد ورود اپلیکیشن های جدید و داده های نو در حوزه های پزشکی و نانو و غیره هستیم و این ابزار ها دست مردم قرار می گیرد و استفاده می نمایند.

ستاری افزود: امروز زمان ایجاد مانع نیست و برای تحقق مشهد هوشمند باید فرآیند ها و بوروکراسی دسترسی شرکت ها به منابع اصلاح شود ، صندوق پژوهش و فناوری استان تقویت شود و ما هم به طور قطع در صندوق سرمایه گذاری می کنیم تا از جوانان حمایت نماییم .

وی توضیح داد: این یک موقعیت استثنایی برای استان است که به وسیله آن می تواند از اقتصاد سنتی فاصله گرفته و جهشی در حوزه اقتصادی ایجاد کند و از این رو باید همه یاری نمایند محیط کسب و کارمناسب را ایجاد نماییم .

ب

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 241

به "معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: کلید توسعه پژوهش سرمایه گذاری بخش خصوصی است ، دولت شریک خوبی برای سرمایه گذاری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: کلید توسعه پژوهش سرمایه گذاری بخش خصوصی است ، دولت شریک خوبی برای سرمایه گذاری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید