لباس فضانوردی؛ از دفع خطرات فضایی تا تامین آب و اکسیژن

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، لباس فضانوردی یکی از لباس های بسیار ویژه ای است که از فضانوردان در برابر خطرات فضایی محافظت و آب و اکسیژن مورد احتیاج آنها را تامین می نماید.

لباس فضانوردی؛ از دفع خطرات فضایی تا تامین آب و اکسیژن

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، فضای خارج از جو زمین مکانی بسیار خطرناک است، به گونه ای که اگر شما بدون لباس فضایی به خارج از فضاپیمای خود بروید آنچه که ظرف چند دقیقه برای شما رخ می دهد، وحشتناک خواهد بود.

براساس گزارش ناسا، لباس فضانوردی درواقع یک فضاپیمای بسیار کوچک است که از فضانوردان در برابر خطرات فضایی محافظت می نماید.

چرا فضانوردان به این لباس احتیاج دارند؟

لباس فضانوردی به طرق مختلفی به فضانوردان یاری می نماید. این لباس آنها را از گرما یا سرمای شدید فضایی حفظ و همچنین اکسیژن مورد احتیاج برای تنفس آنها را به هنگام کار در خارج از ایستگاه فضایی تامین می نماید.

طبق این گزارش، لباس فضانوردی به گونه ای طراحی شده که آب را برای نوشیدن در خود حفظ و از فضانوردان در برابر گردوغبارهای فضایی محافظت می نماید. گردو غبارهای فضایی به طور معمول خطرناک نیستند اما اگر این گردوغبارها سرعت زیادی داشته باشند می توانند مانند یک گلوله به فضانوردان آسیب برسانند.

همچنین این لباس ها دارای محافظی برای چشم فضانوردان در برابر نور خورشید هستند.

این لباس ها از چه بخش هایی تشکیل شده اند؟

یک لباس فضانوردی از بخش های بسیاری ساخته شده است. یکی از این بخش ها قفسه سینه فضانوردان را می پوشاند و بخش دیگر بازوها را به دستکش آنها متصل می نماید.

براساس این گزارش، این نوع لباس ها لایه های متفاوتی دارند؛ برای مثال یک لایه اکسیژن را حفظ و لایه دیگر از ورود گردوغبار جلوگیری می نماید.

همچنین باید بدانید که در زیر این لباس ها، پوشش دیگری وجود دارد که تمام بدن فضانورد به جز سر، دست و پا را می پوشاند. لوله هایی در داخل این لباس تعبیه شده که آب به وسیله آنها جریان می یابد و سرما را برای فضانورد نگه می دارد.

لازم به ذکر است؛ در پشت این لباس یک کوله پشتی قرار گرفته است که به تنفس فضانورد یاری می نماید، کار این بخش به گونه ای است که دی اکسیدکربن حاصل از تنفس فضانورد را خارج و اکسیژن را به داخل آن وارد می نماید.

علاوه بر این، ابزاری به نام SAFER در پشت این لباس قرار گرفته است که دارای چندین جت کوچک است. اگر یک فضانورد از ایستگاه فضایی دور گردد، می تواند با استفاده از این تجهیزات پرواز کند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 569

به "لباس فضانوردی؛ از دفع خطرات فضایی تا تامین آب و اکسیژن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لباس فضانوردی؛ از دفع خطرات فضایی تا تامین آب و اکسیژن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید