عملکرد گزینه سرمربیگری فدراسیون شطرنج ضعیف تر از مقصودلو بود

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، مسابقات شطرنج بزرگ سوئیس بزرگترین رویدادی بود که طی روزهای گذشته زیر نظر فیده و با حضور چهره هایی مطرح این رشته از کشورهای مختلف برگزار شد.

عملکرد گزینه سرمربیگری فدراسیون شطرنج ضعیف تر از مقصودلو بود

154 بازیکن شرکت کننده در این رقابت ها در 11 دور با هم رقابت کردند تا رده بندی نهایی آنها تکلیف 433 هزار دلار جایزه نقدی مشخص شده را مشخص کند.

پرهام مقصودلو تنها ایرانیِ حاضر در مسابقات شطرنج بزرگ سوئیس بود. وی که به دعوت از فیده راهی سوئیس شده بود در مجموع 11 دور رقابت با حریفان خود صاحب یک برد، 7 تساوی و یک باخت شد و در نهایت با 6.5 امتیاز از 11 بازی و افزایش 13.3 واحد ریتینگ، به کار خود خاتمه داد.

پرهام مقصودلو در خاتمه رقابت های بزرگ سوئیس صاحب جایگاه چهاردهم شد در حالیکه پیتر لکو در رده 42 ایستاد؛ این شطرنجباز مجارستانی گزینه مورد نظر فدراسیون شطرنج ایران برای هدایت تیم ملی است. لکو در مسابقات سوئیس همچون مقصودلو صاحب 6.5 امتیاز شد اما به خاطر پوئن شکنی پایین تر در این رده قرار گرفت.

فدراسیون شطرنج قصد دارد این مربی مجارستانی را برای سال 2020 به خدمت بگیرد. برنامه فدراسیون برای یک هفته همکاری با پیتر لکو در هر ماه است و در واقع 12 هفته در طول سال آینده میلادی؛ برای این نوع همکاری هم 50 هزار یورو همراه با پرداخت هزینه کامل رفت و آمد و اقامت به او پیشنهاد شده است. این مربی هنوز به پیشنهاد ایران پاسخ نداده اما مهرداد پهوان زاده امیدوار است این پاسخ در نهایت مثبت باشد.

بعد از خاتمه همکاری ایوان سوکولوف هلندی با فدراسیون شطرنج، این فدراسیون علاوه بر لکو، وانگ هائو چینی را هم به عنوان یکی از گزینه های موردنظر برای هدایت تیم ملی انتخاب کرد اما مذاکره با او به دلیل مشغله های کاری که داشت به نتیجه نرسید. هائو در مسابقات سوئیس صاحب جایگاه چهارم شد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1293

به "عملکرد گزینه سرمربیگری فدراسیون شطرنج ضعیف تر از مقصودلو بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد گزینه سرمربیگری فدراسیون شطرنج ضعیف تر از مقصودلو بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید