طرز تهیه کوکو سیب زمینی مارپیچ با 3 قاشق شیر

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، اگر از غذاهای تکراری خسته شده اید، با کمی تغییر در رسپی و شیوه پخت می توانید غذاهای دلخواه فرزندتان را درست کنید.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی مارپیچ با 3 قاشق شیر

در زندگی های امروزی که مهم ما کمبود وقت روبرو هستیم، یکی از بزرگ ترین دغدغه خانم ها مخصوصا خانم های شاغل درست کردن غذایی است که در کنار طعم خوب، زمان کمی برای برای آماده کردن آن احتیاج باشد؛ کوکوی سیب زمینی جزو آن دسته از غذاهایی است که در مدت زمان کمی آماده می گردد و هواداران بسیاری دارد. امروز در این مطلب از خبرنگارانمگ قصد داریم طرز تهیه کوکو سیب زمینی را به روشی متفاوت به شما آموزش دهیم تا با استفاده از سفره خود را خاص و زیبا کنید.

مواد لازم کوکو سیب زمینی برای 4 نفر

  • سیب زمینی 2 عدد میانه
  • تخم مرغ 1 عدد
  • نشاسته سیب زمینی یا نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به اندازه کافی
  • پنیر پارمزان 2 قاشق غذاخوری
  • شیر 3 قاشق غذاخوری

مرحله اول تهیه کوکو سیب زمینی ترد

برای تهیه کوکو سیب زمینی مارپیچی مانند سایر روش های درست کردن کوکو، به سیب زمینی پوره شده احتیاجمندیم؛ در ابتدا ضروری است سیب زمینی ها را شسته و با اندازهی آب روی شعله گاز قرار دهید تا بپزد. بعد از پخت اجازه دهید تا خنک گردد، سپس پوست آن را گرفته و به یاری گوشت کوب یا غذاساز به خوبی پوره کنید.

مرحله دوم تهیه کوکو سیب زمینی مارپیچ

بعد از پوره کردن سیب زمینی ها، تخم مرغ، پنیر و شیر را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. در این مرحله برای ترد شدن سیب زمینی ها می توانید نشاسته سیب زمینی یا نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله از کوکو سیب زمینی پخته، مواد به دست آمده را درون قیف ریخته و در صورتی که به قیف دسترسی ندارید، می توانید یک کیسه فریزر را درون لیوان قرار داده و مواد را درون آن بریزید؛ سپس انتهای کیسه را گره زده و سر قیف را سوراخ کنید.

مرحله پایانی تهیه کوکو سیب زمینی

در نهایت یک تابه تفلون را روی شعله قرار داده و درون آن روغن بریزید. در این مرحله دو نکته وجود دارد که احتیاج است به آن توجه داشته باشید:

  1. حتما از ماهی تابه تفلون برای سرخ کردن بهره ببرید.
  2. اجازه دهید روغن به خوبی داغ گردد و بعد مایه کوکو را درون آن بریزید.

بعد از رعایت نکات بالا حال می توانید مواد داخل قیف را به صورت مارپیچ درون ماه تابه ریخته و اجازه دهید به خوبی طلایی گردد و بعد آن را برگردانید تا طرف دیگر آن سرخ گردد. اکنون کوکو سیب زمینی شما آماده است و می توانید به همراه کمی جعفری آن را تزیین نموده و نوش جان کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 22 مرداد 1402 بروزرسانی: 22 مرداد 1402 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 16611

به "طرز تهیه کوکو سیب زمینی مارپیچ با 3 قاشق شیر" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه کوکو سیب زمینی مارپیچ با 3 قاشق شیر" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکو سیب زمینی مارپیچ با 3 قاشق شیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید