طباطبایی:یک میلیارد هزینه سه اعزام اروپایی تیم ملی بسکتبال می گردد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رامین طباطبایی در مصاحبه با خبرنگاران با تاکید بر اینکه تیم ملی بسکتبال طبق برنامه از پیش مشخص شده سه اعزام اروپایی در مردادماه خواهد داشت، گفت: به غیر از این اعزام ها و البته حضوری که ملی پوشان پیش از شروع جام جهانی 2019 در تورنمنت بین المللی این کشور خواهند داشت، برنامه آماده سازی دیگری را برای آنها مصوب نکرده ایم.

طباطبایی:یک میلیارد هزینه سه اعزام اروپایی تیم ملی بسکتبال می گردد

وی گفت: به لحاظ فنی و با توجه به تمرینات منظمی که در قالب اردوهای داخلی برای ملی پوشان پیگیری می گردد، به نظر می رسد این تعداد اعزام و نتیجه دیدارهای تدارکاتی برگزار شده در قالب آنها برای آماده سازی بازیکنان کافی باشد. به همین دلیل تا به امروز برنامه دیگری برای تیم ملی پیش بینی نشده به خصوص اینکه با توجه با افزایش قیمت دلار و یورو و مسائل اقتصادی، هزینه های اعزام به طور سرسام آوری بالا رفته است.

رئیس فدراسیون بسکتبال در این رابطه اینگونه ادامه داد: بخش زیادی از هزینه های اعزام برای تهیه بلیت هواپیما است. اصلاً همین قیمت بلیت و هزینه بالا برای تهیه آن است که بار اقتصادی اعزام ورزشکاران رشته های تیمی را نسبت به انفرادی سنگین می نماید. به طور مثال برای تورنمنت ویلیام جونز که تیم ب در آن شرکت نموده، فدراسیون بسکتبال فقط 340 میلیون تومان برای تهیه بلیت هزینه نموده است.

طباطبایی در پاسخ به این پرسش که با این اوصاف هزینه اعزام های اروپایی تیم ملی چقدر می گردد؟، گفت: نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه اعزام تیم ملی به تورنمنت های بین المللی پرتغال (4 تا 6 مردادماه)، روسیه (11 تا 13 مردادماه) و یونان (17 تا 21 مردادماه) می گردد.

وی در خصوص چگونگی تامین بودجه لازم برای هزینه کرد آماده سازی تیم ملی و اجرای دیگر برنامه های فدراسیون بسکتبال توضیح داد: خوشبختانه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش توجه لازم را به بسکتبال دارند اما قاعدتاً با توجه به قیمت های سرسام آوری که با آن روبرو هستیم باید از یاری حامیان اقتصادی هم بهره ببریم. به دنبال این هستیم تا برای تیم ملی اسپانسرهای کوتاه مدت و بلند مدت جذب کنیم و بتوانیم از حمایت اقتصادی آنها برای بهبود شرایط آماده سازی ملی پوشان استفاده کنیم. رایزنی هایی شده و قطعاً اسپانسرهای قوی جذب خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین در خصوص سهم 20 هزار یورویی بسکتبال ایران بابت صعود به جام جهانی که باید از فیبا دریافت کند و اینکه پیگیری های فدراسیون بسکتبال برای دریافت این رقم به چه نتیجه ای رسیده است؟، گفت: این رقم بعد از کسر بدهی های گذشته بسکتبال ایران بابت حق عضویت و ثبت نام بازیکنان که باید به فیبا پرداخت گردد، دراختیارمان قرار می گیرد. البته بعید می دانم بعد از کسر بدهی مبلغ قابل توجهی باقی بماند اما می خواهیم سفر به محل برگزاری جام جهانی و تامین هزینه بلیت آن را به وسیله فیبا انجام دهیم. در واقع اینگونه می خواهیم از باقی مانده پاداش موردنظر استفاده کنیم.

طباطبایی همچنین از حضور کاپ جهانی بسکتبال در ایران و تجربه آن به نیکی یاد کرد و گفت: 32 تیم در جام جهانی حضور دارند اما شرایط به گونه ای نبود که کاپ قهرمانی این رقابت ها به تمام کشورهای شرکت کننده برده گردد. ایران جزو کشورهایی بود که به موقع برای میزبانی از این کاپ اعلام آمادگی کرد و بدین ترتیب جزو 20 تیم حاضر در جام جهانی شدیم که کاپ را به کشورمان آوردیم.

وی با بیان اینکه دو نفر از هنگ کنگ و انگلستان به عنوان نمایندگان فیبا همراه با کاپ جام جهانی به ایران آمدند، توضیح داد: حضور کاپ جام جهانی در ایران فرصت تبلیغاتی خوبی برای بسکتبال کشورمان بود. اینگونه کشورمان و ویژگی های آن را خیلی بیشتر به فیبا شناساندیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه بخشی از برنامه های اجرا شده برای میزبانی از کاپ جام جهانی در راستای برنامه های مورد تاکید فیبا بود، یادآور شد: از بازیکنان مینی بسکتبال دعوت شد تا در تالار آزادی بازی داشته باشند. تماشاگران ویژه بازی آنها هم بچه ها سرطانی بودند که از سمنان به تهران آمده بودند.

به گفته رامین طباطبایی از حضور کاپ جام جهانی در ایران، کلیپی تهیه و برای فدراسیون جهانی بسکتبال ارسال شد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 543

به "طباطبایی:یک میلیارد هزینه سه اعزام اروپایی تیم ملی بسکتبال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طباطبایی:یک میلیارد هزینه سه اعزام اروپایی تیم ملی بسکتبال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید