صنعت نمایشگاهی با چالش و بحران جدی روبروست

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، نلسون حضرتی رئیس هیئت مدیره انجمن نمایشگاههای ایران در نشست هم اندیشی مدیران عامل شرکتهای نمایشگاهی کشور که عصر پنجشنبه در استانداری قزوین برگزار گردید اظهارداشت: در سال 88 کار بزرگی با تاسیس نمایشگاهها آغاز شد و تاکنون کارهای خوبی اجرا شده است که امیدواریم در نشست های تخصصی با تبادل نظر و برنامه ریزی برای رونق این صنعت تدبیر کنیم.

صنعت نمایشگاهی با چالش و بحران جدی روبروست

وی اعلام کرد: با مشارکت و دلسوزی و کار بیشتر می توان کارهای بزرگی را محقق کرد اما امروز همه فعالان این صنعت با چالش و بحران مواجهند که اگر حمایت لازم صورت نگیرد بستر توسعه صنعتی دچار خدشه می گردد.

حضرتی توضیح داد: بخش خصوصی زمانی می تواند امیدوار به حل مسائلش باشد که صدایش شنیده گردد اما باید روش های خود را عوض کنیم زیرا دیگر با نگاه سنتی نمی توان این صنعت را اداره کرد.

وی اعلام کرد: از متخصصان انتظار داریم به ما یاری نمایند تا از چالش ها خارج شویم زیرا امروز فقط فروش کارساز نیست و باید بازاریابی و سایر مسائل را هم آنالیز کنیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن نمایشگاههای ایران یادآورشد: با مجموعه های دانشگاهی صحبت شده تا آسیب های صنعت نمایشگاهی شناخته گردد که یک نقشه پیشنهادی داریم تا کارها قانونمند گردد و اگر راه حل مناسبی پیدا کنیم از مسائل رها خواهیم شد.

وی اظهارداشت: باید این نشست ها به نتبجه برسد و با هم اندیشی و استفاده از تجارب دیگران بتوانیم چالش های موجود را رفع کنیم.

در ادامه محمد جواد قنبری معاون نمایشگاههای بین المللی ایران اظهارداشت: استانها در حوزه نمایشگاهی مسائل زیادی دارند که باید آنها را آنالیز نموده و حل کنیم.

قنبری اعلام کرد: کاهش حضور شرکت های خارجی تا 60 درصد در نمایشگاهها، افزایش هزینه ها، برگزاری نمایشگاه توسط مجریان غیر رسمی، پرداخت نشدن یارانه، هزینه های بالای خدمات و مسائل اقتصادی و نداشتن اطلاعات جامع به این صنعت آسیب زده و در بحران هستیم.

وی اظهارداشت: با همفکری و حمایت دولت باید از این مسیر عبور کنیم و هر استان چالشهای خاص خود را شناسایی و برای حل آن اقدام کند و با هم افرایی می توان این مسیر سخت را طی کرد.

قنبری یادآورشد: اکسپوی 2020 دوبی را در پیش داریم و با تشکیل ستاد کوشش می کنیم با قدرت در آن شرکت کنیم که موارد به وزیر صنعت هم منعکس شده است.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 238

به "صنعت نمایشگاهی با چالش و بحران جدی روبروست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت نمایشگاهی با چالش و بحران جدی روبروست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید