شرایط بخشش سود تسهیلات کمتر از 100 میلیون تومان

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، بانک مرکزی اظهار داشت: متقاضیان می توانند در صورت قرار دریافت در چارچوب موارد و شرایط قابل پذیرش ابلاغی بانک مرکزی، از بخشش سود تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال در صورت پرداخت یکجای بدهی خود بهره مند شوند.

شرایط بخشش سود تسهیلات کمتر از 100 میلیون تومان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بانک مرکزی درباره بخشودگی سود و جرایم تسهیلات زیر یک میلیارد ریال سررسید شده تا سال 1397 اعلام نمود: براساس اجرای بند ل تبصره 16 قانون بودجه سال 1398 کل کشور، موضوع بخشودگی سود تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال که از سال 1395 تاکنون در حال اجرا است.

با توجه به آمار اخذ شده در سال 1395، کلیه مطالبات کمتر از یک میلیارد ریال سیستم بانکی، شامل بیش از 26 میلیون پرونده با مانده اصل بدهی بیش از 2478 هزار میلیارد ریال و سود متعلقه به میزان بیش از 438 هزار میلیارد ریال بود.

همچنین با توجه به محدودیت منابع در نظر گرفته شده در مفاد تبصره (35) قانون اصلاح بودجه سال 1395 کل کشور و جدول پیوست آن، بانک مرکزی ناگزیر شد موارد قابل پذیرش را محدود کند که به تدریج و در صورت وجود منابع، گستره مشمولین بخشش سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال افزایش یابد.

بانک مرکزی در سال 1398 نیز بخشودگی سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال با سررسید سال 1397 و قبل از آن را با رعایت موارد قابل پذیرش معین شده به بانک های عامل ابلاغ نموده است.

علاوه براین متقاضیان می توانند با مراجعه به بانک های عامل معین شده چنانچه در چارچوب موارد و شرایط قابل پذیرش ابلاغی بانک مرکزی قرار گیرند، از بخشش سود تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال در صورت پرداخت یکجای بدهی خود بهره مند شوند.

بانک های ملی ایران، سپه، کشاورزی، صادرات ایران، تجارت، ملت، رفاه کارگران، توسعه صادرات، مسکن، توسعه تعاون، صنعت و معدن و پست بانک اکنون نسبت به اجرای بخشودگی سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال اقدام می نمایند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1690

به "شرایط بخشش سود تسهیلات کمتر از 100 میلیون تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط بخشش سود تسهیلات کمتر از 100 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید