ساکاشویلی: آماده میانجی گری در خصوص تنش مرزی آذربایجان و گرجستان هستم

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رئیس جمهور اسبق گرجستان با اشاره به تنش های اخیر مرزی بین گرجستان و آذربایجان در خصوص مجموعه معبدهای کشیکچی داغ از آمادگی خود برای میانجیگری در حل این بحران اطلاع داد.

ساکاشویلی: آماده میانجی گری در خصوص تنش مرزی آذربایجان و گرجستان هستم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل ساکاشویلی رئیس جمهور اسبق گرجستان در گفتگوی زنده به وسیله صفحه شخصی خود در فیس بوک با اشاره به تنش های اخیر بین گرجستان و آذربایجان در خصوص مجموعه معبدهای کشیکچی داغ در ارتفاعات مرزی دو کشور گفت: برای حل این بحران به وجود آمده در روابط گرجستان و آذربایجان حاضر هستم که میانجیگری کنم. تنها راهکار این مسئله مذاکرات فعال با در نظر دریافت منافع دو کشور است.

لازم به ذکر است، مجموعه معبدهای کشیکچی داغ در ارتفاعات مرزی بین جمهوری آذربایجان و گرجستان در منطقه ای به وسعت 25 کیلومتر پراکنده شده اند. این مجموعه به دو بخش تقسیم شده اند که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوری تاکنون مرز دو کشور در این منطقه نشانه گذاری نشده است. همین مسئله باعث شده است که با وجود مذاکرات بیش از 20 ساله میان گرجستان و جمهوری آذربایجان، تنش های مرزی بین دو کشور هر از چند گاهی به اوج خود برسد.

جمهوری آذربایجان به علت تعلق این معابد به دوره تاریخی آلبانیای قفقاز، آن منطقه را متعلق به خود می داند و در مقابل گرجستان نیز ادعای ارضی در خصوص این منطقه دارد و آن معابد را به لحاظ تعلق به گرجی های مسیحی مهم می داند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 465

به "ساکاشویلی: آماده میانجی گری در خصوص تنش مرزی آذربایجان و گرجستان هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساکاشویلی: آماده میانجی گری در خصوص تنش مرزی آذربایجان و گرجستان هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید