سامانه پیش بینی زمانی و مکانی میزان شیوع کرونا راه اندازی شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، این سامانه با حضور دکتر زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا شهر تهران و معاونان دانشگاه های علوم پزشکی تهران و البرز در مرکز توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ICT به بهره برداری رسید.

سامانه پیش بینی زمانی و مکانی میزان شیوع کرونا راه اندازی شد

وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با اشاره به کاربردهای هوش مصنوعی گفت: کشورهای توسعه یافته دنیا از هوش مصنوعی برای کاربردهای متنوع و به ویژه پیش بینی میزان شیوع استفاده می نمایند و اکنون نیز در داخل کشور، با بهره گیری از تجارب دنیای و نیز بومی سازی الگوها، این سامانه توسعه یافته که می تواند سرعت تحلیل داده ها را افزایش داده و بر اساس استفاده از اطلاعات ناشناس و جمع آوری شده در سطح استان تهران، یاری بسیار خوبی برای کنترل کرونا باشد.

وی با اشاره به مراحل تکمیلی ابر رایانه سیمرغ اضافه نمود: با راه اندازی ابر رایانه سیمرغ سرعت تحلیل داده ها بسیار سریع تر خواهد شد و این ابر رایانه نیز در خدمت هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت.

در این مراسم دکتر زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: این تعاملات باعث می گردد دانش همکاران ما با مفاهیم مدیریتی این بیماری در استان تهران افزایش پیدا نموده و با استفاده از اطلاعات این داشبوردها بتوانند مداخلات موثرتری در بهداشت و درمان با هدف افزایش مراقبت از بیماران، داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر برنامه هایی که تا به حال صورت گرفته و ما را به سمت یک مدل بومی در استان تهران نزدیک نموده است، این مدل، زمانی عملکردی است که ما در حوزه بهداشت آثار عملکردی آن را ببینیم. ما در شهر تهران 174 و در استان تهران 420 محله داریم و با وجود جمعیت نامتوازن، نوع ارتباطات میان مردم، حجم بالای تردد و … مسائل زیادی برای تصمیم گیری محدودیتی پیدا می کنیم. لذا ما برای اعمال محدودیت ها احتیاج به مدل جغرافیایی داریم تا اقدامات اثربخشی بیشتری داشته باشند. با داشتن اطلاعات مناسب می توانیم برای هفته های آینده پیش بینی های لازم و اقدامات متناسب با آن را داشته باشیم.

زالی گفت: مبحث داشبورد مدیریتی بسیار مهم است و با یک سطح دسترسی منطقی برای مدیران تصمیم گیرنده بسیار مناسب است تا در هر لحظه بتوانند موقعیت را دیده و تصمیم گیری نمایند.

وی در مورد تأثیر تکنولوژی های جدید در دوران شیوه این ویروس گفت: در این دوران می بینیم کشورهایی از جمله سنگاپور و کره جنوبی که از تکنولوژی های روز استفاده می نمایند در کنترل بیماری بسیار پیروز بوده اند.

علی اصغر انصاری رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این باره گفت: قطعاً اگر منابع اطلاعاتی بیشتری در بخش های دیگری وجود داشته باشند ما پیگیری خواهیم کرد و از آنها نیز برای استخراج مدل استفاده خواهیم کرد. با پشتیبانی دکتر زالی و همکاری دانشگاه ها ما کار بسیار بزرگی انجام داده ایم. بار علمی کاری که انجام می دهیم بسیار زیاد است و این کار دنباله دار خواهد بود.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 8093

به "سامانه پیش بینی زمانی و مکانی میزان شیوع کرونا راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه پیش بینی زمانی و مکانی میزان شیوع کرونا راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید