ساز و کار مرخصی کارمندان دولت از 23 فروردین چگونه است؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، با آغاز فعالیت کسب وکارهای ضروری از 23 فروردین ماه، حضور کارکنان دولت نیز به دو سوم افزایش پیدا می نماید. البته اعلام شده که مرخصی اجباری یک سوم که بر سر کار حاضر نمی شوند، جزو مرخصی استحقاقی افراد نیست و حقوق آن نیز پرداخت می گردد.

ساز و کار مرخصی کارمندان دولت از 23 فروردین چگونه است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، از اوایل اسفند ماه و با شدت دریافت شیوع بیماری کرونا در کشور، ساعت کار و حضور کارکنان دولت در ادارات کاهش یافت و در مرحله اول به ساعت 8 تا 13 رسید.

پس از تعطیلات نوروز ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا محدودیت هایی برای رفت و آمد افراد اعلام نمود و به این اساس سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه ای اعلام نمود که کارکنان دولت به صورت نوبت بندی و یک سوم در محل کار حاضر شوند و مابقی دور کار باشند یا از مرخصی استفاده نمایند. البته این مرخصی جزو استحقاقی سالیانه محسوب نمی گردد.

هفته گذشته با تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا شرایط موجود تمدید شد و سازمان اداری و استخدامی بخشنامه خود برای فعالیت یک سوم کارکنان دولت در ادارات را تا 20 فروردین ماه تمدید کرد.

با تصمیم ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا مبنی بر آغاز فعالیت کسب و کارها، سازمان اداری و استخدامی 19 فروردین ماه در بخشنامه ای به کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام نمود که از23 فروردین ماه کلیه دستگاه های اجرایی موظفند ضمن رعایت پروتکل بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت در مورد کارکنان، محیط اداری و ارباب رجوع و تجمعات اداری، تمام خدمات عمومی و ضروری دستگاه را با حضور دو سوم کارکنان ارائه و تا یک سوم کارکنان را به وسیله دورکاری یا اعطای مرخصی به صورت نوبت بندی از حضور در محل کار معاف نمایند.

همچنین در این بخشنامه اعلام شد که ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه های اجرایی در تهران و استان ها از ساعت 7 تا 14 خواهد بود.

رییس سازمان اداری و استخدامی جزییات مرخصی کارکنان دستگاه ها در ایام شیوع بیماری کرونا را تشریح کرد و گفت: برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی مقرر شد یک سوم کارکنان دستگاه ها از محیط اداری سبک سازی گردد و افراد با فاصله بیشتر در اتاق ها قرار گیرند.

جمشید انصاری اضافه کرد: البته گفته نشده که افراد به مرخصی بفرایند بلکه باید یک سوم کارکنان در نوبت بندی های صورت گرفته و به یاری بسترهای ارتباطی دورکاری نمایند اما چنانچه نوع همکاری دستگاه با افراد به گونه ای بود که امکان دورکاری وجود نداشت به مرخصی می فرایند.

وی اظهارداشت: این نوبت بندی به گونه ای است که همه کارکنان از آن بهره مند می شوند و چون این مرخصی ها جزو مرخصی استحقاقی کارکنان که 30 روز در سال است نمی گردد، حقوق آنها هم پرداخت می گردد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2486

به "ساز و کار مرخصی کارمندان دولت از 23 فروردین چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساز و کار مرخصی کارمندان دولت از 23 فروردین چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید