زنجیره ارزش افزوده صنایع دستی در هیچ کدام از استانها کامل نیست

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، زنجیره ارزش افزوده صنایع دستی در هیچ کدام از استانها کامل نیست.

زنجیره ارزش افزوده صنایع دستی در هیچ کدام از استانها کامل نیست

مریم جلالی در جلسه شورای راهبردی شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: سالهاست که از نبود تصویر شفاف صنایع دستی در سپهر توسعه رنج می بریم و در گذشته به صورت یک امر تزئینی به آن نگاه میشد و در حال حاضر به امر موزه ای تبدیل شده است.

وی بر لزوم تکمیل زنجیره صنایع دستی تاکید نمود و اضافه نمود: محصولات صنایع دستی باید دارای کیفیت و استاندارد لازم داشته باشند ضمن آنکه بسته بندی آن باید شکیل باشد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فقدان ادبیات گفت و گو را یکی از مهمترین مسائل حوزه صنایع دستی دانست و مطرح کرد: آیا دانش بنیان تر از گلیم شیرکی پیچ داریم؟ این محصول نشان دهنده هوش و استعداد گذشتگان ماست.

وی اقتضائات مشتری، بازاریابی و سازمان و فراوری را از دیگر زنجیره های تکمیل صنایع فراوری برشمرد و اظهار کرد: صنایع دستی یک امر زیستی است.

جلالی با بیان این مطلب که منافع فردی و بخشی در حوزه صنایع دستی هرگز در خدمت منافع ملی نبوده، تاکید نمود: منافع بخشی باید در خدمت منافع ملی باشد.

وی در ادامه اعلام کرد: پیمان سپاری ارزی بزرگترین مانع صادرات بود و اکنون برداشته شده است اما در صادرات این محصولات پیروز نبوده ایم، زیرا دانش ما در حوزه صادرات کافی نیست.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام این خبر که در حال تدوین سند توسعه صنایع دستی هستیم، توضیح داد: در معرفی محصولات صنایع دستی ضعیف هستیم و متاسفانه زنجیره ارزش اضافه نموده صنایع دستی در هیچ کدام از استانها کامل نیست.

جلالی خطاب به فعالان صنایع دستی گفت: افق دید خود را گسترده کنید. همه شهرهای ملی و جهانی صنایع دستی با یکدیگر در ارتباط باشند و با چنین شبکه ای میتوان در حوزه صنایع دستی تحول ایجاد کرد.

وی اعلام کرد: در حال مذاکره با رایزن های مالی و فرهنگی ایران در کشورهای دیگر و رایزن های کشورهای دیگر در ایران هستیم.

منبع: همگردی
انتشار: 16 آذر 1402 بروزرسانی: 16 آذر 1402 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 16945

به "زنجیره ارزش افزوده صنایع دستی در هیچ کدام از استانها کامل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجیره ارزش افزوده صنایع دستی در هیچ کدام از استانها کامل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید