رای سنا به قانونی بودن برگزاری استیضاح ترامپ خبرنگاران

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، سنای آمریکا در رای گیری بامداد روز چهارشنبه به قانونی بودن برگزاری استیضاح ترامپ در حالی که وی قدرت را ترک نموده، رای داد.

رای سنا به قانونی بودن برگزاری استیضاح ترامپ خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سنای آمریکا بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) با 56 رای در مقابل 44 رای به قانونی بودن برگزاری جلسه استیضاح ترامپ در حالی که دوران ریاست جمهوری وی خاتمه یافته رای داد.

با توجه به این رای سنا، کوشش هواداران ترامپ برای غیرقانونی جلوه دادن برگزاری دومین استیضاح ترامپ با شکست روبرو شد.

در این رای گیری علاوه بر تمامی 50 سناتور دموکرات، 6 سناتور جمهوری خواه نیز برگزاری استیضاح ترامپ پس از خاتمه دوران ریاست جمهوری وی را قانونی اعلام کردند.

با توجه به این رای سنا، فرایند استیضاح ترامپ ادامه خواهد یافت و بر اساس گزارش ها، فردا سنا ادامه جلسه استیضاح را برگزار خواهد نمود.

این دادگاه در حالی برگزار می گردد که دونالد ترامپ از قدرت کنار رفته، اما مسئله محوری آن نه برکناری او از قدرت-چنانکه در دیگر جلسات استیضاح معمول است- بلکه خاتمه دادن به حیات سیاسی ترامپ در سال های آینده است.

چنانچه ترامپ مجرم شناخته گردد تا ابد از احراز سمت های دولتی محروم خواهد شد. این در حالی است که او بعد از تعیین شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری، چندین بار گفت که میخواهد برای انتخابات سال 2024 بار دیگر به عنوان نامزد انتخابات وارد کارزار انتخابات گردد.

تصویب استیضاح ترامپ در مجلس سنا نیازمند کسب رأی موافق دست کم دو سوم سناتور ها (67 سناتور) است و این به معنی آن است که دست کم 17 سناتور هم حزبی او برای محاکمه ترامپ باید با دموکرات ها همراه شوند.

از آنجا که این طرح مخالفان زیادی در میان سناتور های جمهوری خواه دارد بعید است که محاکمه ترامپ در مجلس سنا به تصویب برسد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 7537

به "رای سنا به قانونی بودن برگزاری استیضاح ترامپ خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رای سنا به قانونی بودن برگزاری استیضاح ترامپ خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید