راه آهن خواف-هرات روز تاریخی ایران و افغانستان

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، روسای جمهوری ایران و افغانستان تاکید کردند که راه آهن خواف-هرات یکی از روزهای تاریخی در روابط دو ملت است و پیوندها را بیش از گذشته محکم خواهد نمود.

راه آهن خواف-هرات روز تاریخی ایران و افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، راه آهن خواف-هرات صبح امروز توسط حسن روحانی رئیس جمهور ایران و اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به وسیله ویدئو کنفرانس گشایش یافت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مراسم گشایش این خط آهن به دلیل شیوع کرونا توسط روسای جمهوری ایران و افغانستان به وسیله ویدئوکنفرانس برگزار گردید.

روحانی در این مراسم توصیف روز تاریخی دو کشور گفت که امروز روز تاریخی و یکی از روزهای تاریخی در روابط دو ملت بزرگ ایران و افغانستان است. سال ها روابط ما به وسیله دل ها، اندیشه، فرهنگ، رفتار و کوشش ها بوده و امروز ریل راه آهن این پیوند را مستحکم تر می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

همچنین اشرف غنی نیز با تاکید بر گام بزرگ توسعه و روابط دو کشور اظهارداشت که مسرت دارم که امروز شاهد افتتاح پروژه تاریخی و حیاتی خط آهن خواف - هرات هستیم که نتیجه کوشش های خستگی ناپذیر افغانستان و ایران در عرصه اقتصاد منطقه ای و رسیدن به رفاه آینده است.

رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد: زمانی که پیشنهاد خط آهن در این کشور را مطرح کردیم هیچ کسی آن را نپذیرفت و ایران نخستین کشوری بود که برای همکاری اعلام آمادگی کرد.

راه آهن خواف هرات به طول 222 کیلومتر شامل چهار قطعه است که بخش واقع در ایران (قطعه یک و دو) جمعاً به طول 67 کیلومتر از خواف تا مرز شمتیغ در استان خراسان رضوی واقع شده است، در ادامه قطعات سوم و چهارم در کشور افغانستان واقع هستند که قطعه سوم آن به طول 72 کیلومتر از مرز شمتیغ تا ایستگاه روزنک ادامه می یابد و قطعه 4 آن نیز از ایستگاه روزنک تا شهر هرات به طول 76 کیلومتر است.

برگی دیگر از همکاری و همدلی؛ راه آهن خواف هرات افتتاح شد

راه آهن خواف - هرات زمینه ساز توسعه تجاری ایران و افغانستان است

این جهت ریلی برای افغانستان لازم است، چون این کشور دارای معادن سنگ آهن بسیار گسترده و غنی است و آنها احتیاج دارند به شبکه ریلی و حمل و نقلی متصل شوند تا بتوانند از ظرفیت بزرگ معادن بهره ببرند و آن را بتوانند به شمال و جنوب کشور ایران انتقال دهند و بدین ترتیب اقتصاد خود را شکوفا نمایند.

اجرای این طرح در اجلاس یاری به افغانستان در سال 85 بین روسای جمهور دو کشور ایران و افغانستان، امضا شد که عملیات اجرایی این پروژه نیز از سال 86 شروع شد

.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6269

به "راه آهن خواف-هرات روز تاریخی ایران و افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن خواف-هرات روز تاریخی ایران و افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید