رئیس جمهور: در جهانی امروز نمی توانیم از جهان عقب بمانیم، از طریق فضای مجازی پیوندی میان تولید کننده و مصرف کننده ایجاد کنیم

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رئیس جمهور با اشاره به اینکه در جهانی امروز نمی توانیم از جهان عقب بمانیم، بیان نمود: ارتباطات و همه فناوری ها باید درست مصرف شوند .

رئیس جمهور: در جهانی امروز نمی توانیم از جهان عقب بمانیم، از طریق فضای مجازی پیوندی میان تولید کننده و مصرف کننده ایجاد کنیم

به گزارش ، غروب چهارشنبه در نشست توسعه استان گیلان با حضور جمعی از نخبگان سیاسی، اقتصادی، علمی، اجتماعی خانواده های شهدا و مسئولان در سالن اجتماعات مخابرات گیلان آغاز شد.

رئیس جمهور در این جلسه با بیان اینکه افزایش تولید محصولات کشاورزی و حرکت به سمت خودکفایی بسیار ارزشمند است، اضافه نمود: استان گیلان دارای نعمت های خدادادی بسکمک به ویژه در حوزه کشاورزی است.

حجت السلام حسن روحانی در ادامه با اشاره به اینکه نوسازی و تسطیح اراضی، تقویت طرح گلخانه ای که می تواند تحول بسکمک بزرگی برای حوزه کشاورزی باشد، بیان نمود: تقویت صنایع تبدیلی، طرح های آبخیزداری و زراعت چوب از مواردی که مورد توجه و حمایت دولت بوده و باید رونق بیشتری در استان گیلان یابد.

وی در ادامه بر لزوم توسعه زراعت چوب در میان کشاورزان تأکید و شرح داد: زراعت چوب هم سودآور بوده و هم در مصرف آب صرفه جویی شود. در بخش نوغان نیز گیلان دارای ظرفیت خوبی است و با توجه به جلسه در تهران باید استعداد های این بخش شناسایی و تقویت شود.

رئیس جمهور با اشاره به بهره برداری از تالار مرکزی رشت و ظرفیت استان گیلان در زمینه فرهنگ و هنر، اضافه نمود: خوشحالیم با بهره برداری از این مرکز فرهنگی و هنری زیرساخت مناسبی برای استفاده هنرمندان استان گیلان فراهم می شود.

وی در ادامه به جاذبه و ظرفیت های گردشگران استان گیلان، ادامه داد: گیلان استانی مبارز خیز و کشاورزی، هنری و علمی و فرهنگی است و به ثمر نشستن تلاش مسئولان برای تکمیل این مرکز قابل تقدیر است.

روحانی با بیان اینکه اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همه شرکت های که در فضای سایبری فعالیت می کنند برای دولت در شرایط موجود بسیار مهم است، اضافه نمود: وزارت ارتباطات وزارتی زیرساختی است که برای تحول فرهنگی و اجتماعی گام بر می دارد.

وی با بیان اینکه در این میان عده ای ناراحت بوده و فشار می آورند، گفت: این نشان دهنده این است که آن ها یا توجهی به ارتقا ندارند و یا به دنبال موارد دیگر هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در جهانی امروز نمی توانیم از جهان عقب بمانیم، بیان نمود: ارتباطات و همه فناوری ها باید درست مصرف شوند که برای این موضوع نیازمند آموزش هستیم که این نیز با کار فرهنگی و ارتباط با مردم ممکن می شود با بگیر و ببند و فیلتر به جایی نمی رسیم.

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات به عنوان یکی از راه های بسیار خوب برای مبارزه با فساد است، شرح داد: اگر می خواهیم با فساد در جامعه مبارزه کنیم همانند مسائلی که در زمینه توزیع داریم راه چاره آن از طریق فضای مجازی است باید تحول ایجاد کنیم.

حجت السلام روحانی در ادامه با تأکید بر اینکه با استفاده از این فضا می توانیم دست دلالان را کوتاه کنیم، اظهار کرد: با برنامه ریزی می توانیم از طریق فضای مجازی پیوندی میان تولید کننده و مصرف کننده ایجاد کنیم.

وی در ادامه با اشاره به حوزه ورزشی و اهمیت توجه به زیرساخت های این حوزه، اضافه نمود: در حوزه ورزشی باید نگاه ویژه ای به بانوان شود با توجه به اینکه آقایان برای ورزش نه در فضا و نه امکانات با محدودیت روبرو نیستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بانوان در حوزه ورزشی با محدودیت های رو به رو هستند، گفت: بنابراین ایجاد مراکز ورزشی ویژه بانوان اهمیت بیشتری دارند جای خوشحالی است امروز شاهد بهره برداری از طرح های ورزشی ویژه بانوان در استان گیلان است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 8.5 کیلومتری آزاد راه رشت- قزوین، اضافه نمود: اجرایی شدن این راستا علاوه بر اهمیت برای مردم استان گیلان برای مردم سایر استان های کشور نیز دارای اهمیت است، زیرا در زمان تعطیلات برای سفر به این استان با مشکل ترافیکی روبرو می شوند.

حجت السلام روحانی در ادامه با بیان اینکه اجرایی شدن این طرح با توجه به منطقه جغرافیایی محل اجرای این پروژه سخت و سخت و پر هزینه است، اضافه نمود: از همه دست اندرکاران این پروژه می خواهم در کوتاه ترین زمان این پروژه اجرایی و بهره برداری شود.

وی در ادامه به بهره برداری از دو طرح ملی در حوزه امداد و نجات در استان گیلان اشاره و بیان نمود: همه ما قدردان زحمات و تلاش های جمعیت هلال احمر در زمان حوادث و بلایا هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه با نزدیکی ایام تعطیلات نوروز و آغاز مسافرت ها کار جمعیت هلال احمر و سایر ارگان های خدماتی بیشتر می شود، شرح داد: بهره برداری از پروژه امداد و هوایی و همچنین پایگاه امداد و نجات سبب تقویت خدمات رسان به آسیب دیدگان می شود.

وی با اشاره به اینکه جای تأسف دارد که ایران به بازاری برای فروش محصولات خارجی تبدیل شده است، اضافه نمود: ایران هم در زمینه طراحی و هم تولید ظرفیت های بسکمک دارد و باید به یک صادر کننده خوب تبدیل شود.

روحانی در ادامه ایران در حوزه تولید پوشاک، کفش و کیف و مصنوعات چرمی مهارت خوبی داریم، گفت: جای خوشحالی است که امروز شاهد بهره برداری از یک واحد تولیدی پوشاک با اشتغالزایی برای 1500 نفر هستیم که امیدواریم با اتصال خط ریلی به بندر انزلی و کاسپین زمینه مناسب برای صادرات این محصولات فراهم شود.

وی تأکید کرد: افرادی که در بخش تولید سرمایه گذاری می کنند جهادی عمل کرده و دولت نیز از هر نظر باید به این حوزه کمک کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم گیلان در همه حوادث همیشه از انقلاب پشتیبانی کرده اند، اظهار کرد: امسال مردم ما سال سختی را سپری کرده اند دولت با همه توان و قدرت برای حل مسائل گام برمی دارد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در زمینه حضور سرمایه گذار در ایران اخلال ایجاد می کند، ادامه داد: مخالفت و دشمنی این کشور با ایران بخاطر برجام و هسته ای نیست. آمریکا حکومتی است که رئیس جمهورش پاره کردن تعهدات را افتخار خود می داند چیزی که با منطق و عقل سازگار نبوده و تنهاعلیه مردم ایران نیست بلکه امروز شاهد دشمنی این کشور با اکثر کشور ها حتی با دوستان خود هستیم.

ب

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 345

به "رئیس جمهور: در جهانی امروز نمی توانیم از جهان عقب بمانیم، از طریق فضای مجازی پیوندی میان تولید کننده و مصرف کننده ایجاد کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور: در جهانی امروز نمی توانیم از جهان عقب بمانیم، از طریق فضای مجازی پیوندی میان تولید کننده و مصرف کننده ایجاد کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید