دیدگاه ضد و نقیض در خصوص آینده خودروهای الکتریکی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، انقلاب خودروهای برقی، موجب شده تا بسیاری از دولت های محلی و شهرداری ها در آمریکا و اروپا، با مشکل توسعه زیرساخت روبرو شوند. برای آن ها یک پرسش مهم وجود دارد، نخست باید استفاده از خودروهای برقی را گسترش داد یا آن که ایستگاه های شارژ ایجاد نمود؟ مجله مالی فوربس در گزارشی به این موضوع پرداخته است.

دیدگاه ضد و نقیض در خصوص آینده خودروهای الکتریکی

لورا پریچارد، مدیر منطقه ای تسلا در شیکاگو، دیدگاه روشنی در این مورد دارد. وی می گوید: بدون وجود زیرساخت های لازم برای استفاده از خودروهای الکتریکی، نمی توان انتظار داشت تا مشتریان، خودروهای برقی بخرند. برای مردمی که در یک شهر بزرگ و پرجمعیت، نظیر شیکاگو زندگی می نمایند، تصور اینکه سبک زندگی خود را از خودروهای درون سوز به خودروهای برقی تغییر دهند، بدون آن که زیرساخت های شارژ لازم وجود داشته باشد، بسیار سخت خواهد بود.

اما این پاسخ ابهامات بیشتری را ایجاد می نماید، چه سازمانی یا اشخاصی قبل از ورود خودروهای برقی، اقدام به توسعه زیرساخت ها می نمایند؟ کارولین کواززو، مدیر اجرایی موسسه EZ-EV که در زمینه بازاریابی خودروهای برقی فعالیت می نماید، در این باره می گوید: هنوز مشخص نیست که قدم اول توسط چه کسانی برداشته خواهد شد. فروشندگان منتظرند تا شهرداری ها و دولت های محلی اقدام به راه اندازی ایستگاه های شارژ نمایند، در حالی که این سازمان ها منتظرند تا میزان استفاده از خودروهای الکتریکی به حد خاصی برسد، و سپس ایجاد و توسعه زیرساخت ها را آغاز نمایند. این شرایط موجب ایجاد ضرر برای هر دو گروه می گردد.

امروزه می توان زیرساخت عظیمی را در تمامی کشورها دید که به توزیع سوخت بنزین و گازوئیل می پردازند، و فعالان در حوزه خودروهای برقی نیز انتظار دارند چنین زیرساختی از ایستگاه های شارژ در سراسر کشورها ایجاد گردد. اما چه زمانی می توان انتظار چنین رویدادی را داشت؟

مشکل اصلی در رابطه با این مساله، فراگیر نبودن استفاده از خودروهای برقی در مراکز پرجمعیت شهر است که شهرداری ها را از توسعه ایستگاه های شارژ برحذر می دارد. برای مثال، مطابق تحقیقات مشترک دانشگاه و شهرداری شیکاگو، 70 درصد مالکان خودروهای برقی در خانه های ویلایی سکونت دارند، که معمولا در مناطق مرفه نشین یا حاشیه شهر قرار دارند، در حالی که در بخش اعظم شهر، که خانوارها در آپارتمان ها و برج ها سکونت دارند، استفاده از خودروهای برقی چندان فراگیر نیست.

علاوه برآن، این شبکه شارژ باید در سراسر ایالت، از جمله مناطق روستایی و دورافتاده نیز گسترش یابد، تا مالکان خودروهای الکتریکی بتوانند مسافت های بیشتری را پیمایش نمایند. در مورد ترغیب مردم مرکز شهر به استفاده از خودروهای برقی، هنوز سازمان های مسئول به نتیجه خاصی نرسیده اند، اما در مورد سایر مناطق، شهرداری تمایل دارد تا سازمان ها و ادارات را ملزم به نصب ایستگاه های شارژ کند. مطابق تحقیقات اجرا شده، استفاده از ایستگاه های شارژ خانگی، محبوبیت بالایی در بین مالکان خودروهای برقی دارد، و در این صورت افراد می توانند هر روز را بدون دغدغه ناشی از عدم وجود ایستگاه شارژ سپری نمایند. توسعه و نصب ایستگاه های شارژ برای شهرداری ها و دولت های محلی بسیار هزینه بر خواهد بود، و در حال حاضر این سازمان ها ترجیح می دهند به وسیله توسعه حمل و نقل عمومی یا ترغیب مردم به پیاده روی و دوچرخه سواری، به جای استفاده از خودرو شخصی، راهبردهای سبز خود را پیگیری نمایند.

منبع

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 737

به "دیدگاه ضد و نقیض در خصوص آینده خودروهای الکتریکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدگاه ضد و نقیض در خصوص آینده خودروهای الکتریکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید