دلار آغاز به ریزش کرد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به دنبال موافقت کنگره با استیضاح ترامپ، دلار پس از دو صعود متوالی نزولی شد.

دلار آغاز به ریزش کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، همان طور که انتظار می رفت معاملات بازارهای ارز کاملا تحت تاثیر جلسه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به اتهام سوء استفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره نهاده شد؛ به گونه ای که تا پیش از آغاز رای گیری، فضای معاملات کاملا آرام بود و پس از رای به استیضاح، دلار آغاز به ریزش کرد.

با تصویب طرح استیضاح در مجلس نمایندگان، اکنون دونالد ترامپ به سومین رئیس جمهور تاریخ این کشور تبدیل می گردد که باید در سنا حضور یابد. بند نخست قطعنامه استیضاح با 230 رای مثبت در برابر 197 رای منفی و بند دوم با 229 رای مثبت و 198 رای منفی به تصویب نمایندگان کنگره رسید و در صورتی که دو سوم سناتورها نیز به استیضاح رای دهند، ترامپ عزل خواهد شد.

رای گیری در این خصوص احتمالا در ماه ژانویه برگزار خواهد شد. کارشناسان مالی بانک ملی نیوزلند در یادداشتی نوشتند: تقریبا غیرممکن است که سناتورهای جمهوری خواه با دست خود به عزل هم حزبی خود از ریاست جمهوری رای دهند.

ترامپ در واکنش به این اقدام کنگره در پیامی توئیتری نوشت: در نهایت، اتفاقی رخ نداد.

وی همچنین با لحنی تمسخر آمیز گفت: تک تک جمهوری خواهان به ما رای دادند و حتی یک رای جمهوری خواه را از دست ندادیم؛ ضمن این که سه دموکرات هم به نفع ما رای دادند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می گیرد، با 0.06 درصد کاهش در مقایسه با روز قبل و در سطح 96.90 واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل 1.02 دلار اعلام شد.

از سوی دیگر به نظر می رسد که اروپا به جز برگزیت، اکنون باید نگران مساله دیگری باشد. رابرت لایت هایزر، وزیر بازرگانی آمریکا گفته است که شاید این کشور تعرفه بر واردات محصولات اروپایی را افزایش دهد. در شرایطی که اقتصادهای اروپایی پیش از این نیز با بحران رشد مالی روبرو شده و رشد مالی کشورهای بزرگ مثل آلمان، انگلیس و ایتالیا در محدوده صفر درصد نهاده شده است، یک جنگ تجاری آن هم در زمان برگزیت می تواند آخرین چیزی باشد که اروپایی خواهان آن هستند.

در آخرین دور از معاملات، پوند با کاهش محسوس 0.15 درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای 1.3089 دلار مبادله شد. یورو نیز 0.07 درصد عقب نشست و به 1.1127 دلار رسید. همچنین هر دلار آمریکا به 1.3115 دلار کانادا کاهش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای 1.3552 دلار سنگاپور مبادله شد.

ری آتریل، استراتژیست ارزی در بانک ملی استرالیا گفت: شواهد نشان می دهد که آلمان در حال خروج تدریجی از رکود است اما نه به قدری که به تنهایی برای نجات منطقه یورو کافی باشد.

همچنین تحولات انگلیس نشان می دهد که احتمالا موضع لندن در برابر بروکسل به دنبال پیروزی تاریخی محافظه کاران در انتخابات سخت تر خواهد شد و انگلیس خواهان دریافت امتیازات بیشتری از اتحادیه اروپا در مورد توافقات تجاری، بانکی و گمرکی خواهد شد.

آدام کول، کارشناس ارشد مسائل ارزی در موسسه آر بی سی کپیتال مارکتس گفت: هنوز نا اطمینانی هایی زیادی در مورد آینده روابط انگلیس و اتحادیه اروپا وجود دارد و نمی توان با قطعیت پیش بینی کرد که چه اتفاقی در نهایت رخ خواهد داد.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با 0.005 درصد کاهش به 109.575 ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای1.4532 دلار مبادله شد. هم چنین نرخ برابری دلار معادل 7.0034 یوان چین اعلام شد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1727

به "دلار آغاز به ریزش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلار آغاز به ریزش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید